Helg där hemma!

    2008-11-09 / 20:56:10 Publicerat i Min vardag - Allmänt  

I torsdags träffade jag många bekanta, jag åkte hem till Kristianstad och på tåget träffade jag Jonna som jag spelat basket med en gång i tiden. Sen träffade jag Alex från min gamla klass och på stan träffade jag Emma, Mattias och Tommy. Jag Emma och Mattias fikade på Nostalgia, blåbärspaj och chailatte :) Mmm. Där satt vi och hade det trevligt, älskar fik, skitmysigt! Jag och Mattias gick i ösregn hem till mig och pluggade och åt god mat med mamma. På fredagen tog jag tåget hem till Kristianstad igen och gick på bio med Emma och Mattias, Macs payne (Fast jag ville att den skulle hete Marks priest, det lät bättre xD) Den var sådär, ganska bra men jag har lite svårt för sånna filmer. Lite för overklig. Annars var den bra gjord! Jag gillar verklighetsbaserade filmer bäst, komedier är såklart alltid roliga men om jag är på humör för att se en film som jag vill lägga ner tid till ser jag helst verklighetsbaserade filmer eller drama med djup story. På lördagen sov jag länge, det behövdes. Och när jag vaknade gick jag till Mattias skola som hade öppet hus och sen var jag med Matilda som jag inte träffat på ett tag. Hennes mamma firade 50 år så det var masa släkt där, Matildas mormor är gullig hon XD Jag och Mattias åkte hem till honom och tittade på film på kvällen och idag, söndag tog vi det också bara lugnt och hade myspys! Vi var också väldans duktiga och gjorde hemmagjorda köttbullar. Vid fyra kom pappa och hämtade upp mig, vi körde vidare in till stan och åt på restaurang. Egentligen var det inte meningen att fira honom, han är inte så himla pigg på uppvakningar och presenter men jag kände att jag ville ändå så det blev restaurang med honom, hans sambo och min bror. Det var trevligt :) Tåg tillbaka till Lund sen, och nu tittar jag på perlamentet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0