Hej Lund!

    2008-11-04 / 21:52:38 Publicerat i Min vardag - Allmänt  

Andra skoldagen efter höstlovet och även andra dagen som Lundabo! Igår sov jag min första natt här i lägenheten som jag delar med Maya och Malin som studerar på högskola. Mitt rum är fint och lägenheten är mysig! Och bara tnågra minuter att gå till skolan! Galet bra :D Var väldigt osäker om detta skulle vara det rätta, jag kanske skulle klara att pendla ändå. Men jag vet att detta är rätt i längden så det var lika bra att köra på det när jag fick chansen :)  Det känns spännande men lite läskigt så jag är glad att jag kan åka hem på helgerna. Igår skulle jag storhandla på konsum men hade glömt mitt bankkort så jag hade bara råd med en pastasås för 25 kr, gott men jag hade inte råd med frukost. Men när jag kom hem så lagade jag ihop min första middag här och firade lite lätt med tända ljus xD Idag var det otroligt skönt att  jag gick till skolan 07.55 och kom fram 07.58! Efter skolan blev det att handla på konsum igen, denna gången i förhoppning om att bankkortet skulle funka och det gjorde det såklart inte. Fast det blev handlande ändå, fick låna pengar, och middagen idag var köttfärspaj.

Lovet var mysigt och avslappnande men det gick alldeles för snabbt. Ville ha mer tid med Mattias och kompisar och familj. På fredag kväll var de flesta från skolan i Malmö för att se Jesus Christ Superstar och jag kom till kristianstad vid ungefär 00.00 Det var sent men kände starkt behov av att träffa Mattias så jag tog bussen dit och han kom med cykeln. Vi tittade lite på film och sen somnade vi :) Lördagen blev en mysdag och på söndagen var jag hemma och skrev på min engelskauppsats. På kvällen träffade jag bland andra Emma, Augusta och P och hade filmkväll hos emma. På måndagen var  det skräckfilmskväll hos Mattias med kompisar. På onsdagen åkte vi en runda till Lund och flyttade in grejer och på torsdag kom höjdpunkten. Min försenade 6 månaders överraskning. Spa och massage! Så himla mysigt. Rekomenderar verklige Hälsa och Helhet, tycker om det stället väldigt mycket. Jag och Mattias hade det hur bra som helst. Efter det handlade vi på maxi, gjorde plättar och tittade på Happy feet. På fredagen var det Halloween och vad är halloween utan bus eller godis? Jag, Ellen och Mattias klädde ut oss och tjänade ihop 60 kr och en stor marabou daimchoklad. Efter det spelade vi och emma + amina laserdome. På lördagen var vi hemma hos Niklas i Everöd på poolparty. Måste skriva om hans hus. Inte klokt hur fint och stort det var, ett riktigt slott med tusen rum, pool, jacuzzi och bastu. Väldigt, v'ldigt fint! Lovet avslutades med middag med familjen hos oss. Vill ha mer lov, men detta känns spännande och jag kommer trivas här i Lund också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0