Koreografitävling

    2009-04-13 / 21:59:08 Publicerat i Dans - Koreografi  
Det är fullt upp och jag ångrar nu att jag varit så dålig på att skriva för nu blir det väldigt mycket att ta igen tyvärr. Koreogafiävingen ägde rum den 2 april och den veckan tränade vi mycket varje dag. Fullt upp som sagt och för mig ingen tid till att blogga. Vi hade repetiioner och ljussättning dagen innan och det fortsatte samma dag som tävlingen. Vi sminkade oss riktigt coolt, tuperade håret, hade genrep, åt allihopa tillsammans, fotade i botaniska trädgården och till slut var det dags för Föreställning.  Innan föreställingen gick jag ut och hälsade på mina nära och kära som var där för att titta. Nevrerna satte igång som smått och när vi satt uppe i logen och väntade på vår tur blev jag riktigt nervös. Vi hade skruvat upp högtalaren och hörde publiken jubla och skratta där ute och då blev vi allihopa väldigt pepp. Och sen var det vår tur. Nervositeten släppte helt när vi stod på scenen och jag hade väldigt roligt. Men det är synd att tänka att all tid för träning till det, all fix med rekvisita och allt som vi jobbat för är över. Men det kommer fler gånger. Jag tror man behöver bli påmind ibland för varför man gör detta. I skolan kan det bli väldigt uttjatat med balett varje dag och tuff kritik och motgångar gång på gång så därför var det skönt att bli påmind om varför man gav sig in i detta. Att stå på scenen var väldigt kul. Tack Daniel (Koreograf) och alla ni andra som var med för denna tiden, minnesvärd och rolig. Vi har haft superkul och gjort ett bra jobb.  Och att vi gjorde det som en present till daniels mormor känns fint :) Efter föreställningen träffade jag familj och vänner som hade tittat och de gav mig en fin bukett med rosa rosor! Mattias följde med mig hem och detta var en superstart på ett lov :D

PICS! : 
   

 

 
Kommentarer
Postat av: Ebba(Shoppingprinsessan)

Heej!

Dansar du oxå.

Jag dansar typ showdans och modern jazz jätte kul!

Gillar du att stå på scen det gör jag : )

2009-04-17 @ 20:01:17
URL: http://shoppingprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0