Nattmusik

    2009-04-29 / 01:02:49 Publicerat i M & V - Mina Favoriter  


Kvällens, eller nattens fotografi blir en bild jag tog förra året på min farbror och hans piano. Jag sitter och lyssnar på will you be there med Michael Jackson, ni kanske känner igen den från "Rädda Willy"  Älskar verkligen denna texten, lyssna på den. Ett sådant fint budskap och en sån fin känsla. Väldigt fint med den lilla pojken som översätter till teckenspråk i slutet med! Gillar denna biten av låten väldigt:

But They Told Me
A Man Should Be Faithful
And Walk When Not Able
And Fight Till The End
But I'm Only Human

Everyone's Taking Control Of Me
Seems That The World's
Got A Role For Me
I'm So Confused
Will You Show To Me
You'll Be There For Me
And Care Enough To Bear Me

Helt otroligt när jag tittar på denna videon. Jag kommer vara en av de personerna i publiken om bara några månader. JAG kommer stå där och höra hans röst och hans musik. Det är ju ofattbart. Jag ska försöka sluta tjafsa om Michael konserten, vill inte trötta ut er. Men jag förstår det bara inte själv än..!




Måste säga att detta har varit en skön kväll, sovmorgon till halv ett imorgon så det är anledningen till att jag fortfarande är uppe. Jag var duktig ikväll och lagade:

- Wook med minimajs, broccoli och massa sådana grönsaker
- Nudlar
- Avokado med creme freiche

Vilken lyx, måste jag säga. Och det gick snabbt. Sedan pratade jag med en kompis som jag inte träffat så mycket på senaste tiden och det var väldigt kul (http://lifebyagirl.blogg.se/) Tänk vad saker och ting förändras hela tiden. När jag jämför gymnasietiden med hur det var på min gamla skola är det sååå annorlunda. Jag trivdes där och jag trivs här så det är bra. Men det tråkiga är att vännerna från den gamla tiden glider isär mer och mer, vilket stör mig ganska ofta. Man gör sitt bästa för att hålla igång kontakten men det är inte lätt. Hur som helst har jag underbara minnen. Är mycket glad att jag går på den skola jag gör nu också och det blir inte sämre utav vår megasovmorgon imorgon. NU ska jag ta mig till sängs, GODNATT  


 Följ min blogg med bloglovin
Kommentarer
Postat av: Julia Fuentes

Mycket fin bild!

2009-04-30 @ 01:15:00
URL: http://chulia.blogg.se/
Postat av: Catrin

Mysig blogg du har



Önskar dig och de dina en skön valborgskväll

2009-04-30 @ 19:40:27
URL: http://catriin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0