3 pass kvar

    2009-08-09 / 19:24:25 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
Några dagars segerier med uppdateringar som ni märker. Jag har haft fullt upp med jobbet så jag har sovit hos pappa och inte varit vid datorn. Men här är jag =) vääldigt många timmar ståendes med en glassskopa och en grillgaffel har jag nu bara cirka 3 pass kvar att jobba. Vilket känns skönt! Häromdagen ringde någon Karin till mig, förstod inte vem det var först men sen förstod jag att det var busschauffören som körde bussen jag var på när en kvinna föll omkull och skadade sig rejält. Detta var ungefär två veckor sen, jag var påväg till jobbet och en kvinna glömde trycka på stoppknappen så hon ropade till busschauffören och hon tvärnitade så att kvinnan ramlade och slog i huvudet. Jag trodde hon skulle resa sig men det gjorde hon inte.. Jag och en till sprang fram och hon låg i en blodpöl så jag ringde 112 och busschauffören och den andra tjejen tog hand om kvinnan, som också hade en orolig hund.


Jag veeeet att 112 ska vara väldigt lugna, men tjejen på telefon var hur seg som helst. Det lät som att vi pratade om en beställning av kläder och inte om en svårt skadad, " Ja, då skickar jag en ambulans från kristianstad alldeles strax" Snacka om att jag blev otålig när hon var så coollugn. Ambulansen kom förrän efter 25 minuter heller. Hon var vid medvetande, men hon var väldigt blek, hade ont och kom inte ihåg någonting. Hon frågade oss samma sak om och om igen. Busschauffören sa att vi kunde gå men ambulansen ville att jag skulle stanna eftersom vi ringde från min mobil. Och det kändes väldigt dumt att lämna de två i en sådan sits utan att hjälpa till, så jag stannade och tog hand om hunden och vi försökte få tag i hennes familj. När ambulansen kom hjälpte vi till att lyfta upp henne på båren och innan de åkte tackade hon oss flera gånger. Hon var väldigt rädd och jag var också uppskakad, busschauffören körde mig till jobbet (som jag var försenad till) och tog mitt nummer och skrev "Räddaren i Nöden" Kan inte låta bli att småskratta lite åt det, vem skulle inte hjälpt till? Det skulle vara hemskt att inte göra något. Så iallafall ringde Karin mig och tackade mig. Hon sa att kvinnan först blev hemskickad från sjukhuset utan att de kollade om något var fel. När hon skulle åka hem kände hon sig väldigt illamående och var tvungen att gå tillbaka, de nya läkarna hon träffade förstod inte varför hon blev hemskickad, hon behövdenämligen sy 6 stygn i nacken och hon hade ett sprucket revben. Nu har hon återhämtat sig, Skönt! Ja, det var en omskakande upplevelse. Undrar varför just jag blir inblandad i krisiga situationer så ofta?

Fick ett sött mms av min kusin Anna, på henne och hennes två barn och Anders :)
Kommentarer
Postat av: Anna

Herregud! Vad läskigt! Vilken tur att dom hade dig på bussen, du är så bra på att ta hand om folk (:

2009-08-10 @ 00:03:52
Postat av: Amina

Du och jag Sarah, vi ska ha väldigt kul som lundabor ska jag lova! PUSS

2009-08-10 @ 00:43:12
URL: http://meetconni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0