Dansa min Docka

    2009-02-12 / 22:01:03 Publicerat i Min vardag -Tänkvärt  
Nu är det snart lov och en veckas paus från dansen, vilket faktiskt känns jätteskönt. Behöver vilan! Denna veckans modern-lektioner har varit jätteroliga med improvisation, härligt. Baletten var hemsk idag, jag kunde inte koncentrera mig och ville bara sluta. Jazztekniken var roligare. Vi hade en koreografi i slutet till "All that Jazz, Chicago" Riktigt roligt!

Igår var älskling på besök i Lund och vi pluggade till proven vi skulle ha, Matte förr mig, Historia för honom. Vi lagade mat, fiskpinnar och mos och På kvällen såg vi danstvåornas produktion "Qou Vadis" på stadstatern med lite folk från klassen. Vi såg den i måndags med skolan men den var värd att se igen, väldans bra! Bra tema, djupt och tänkvärt men de hade en bra balans och fick in glada shownummer också.

Nästa vecka kommer Sonya Tayeh hit igen. Dansade för henne förra året på en intensive workshop i en vecka och sedan på ett dansläger sommaren 07 + 08. Hon blev snabbt en förebild. Hennes sätt att lära ut är unikt, sådan energi, sådan styrka och hon bryr sig så himla mycket. Hon är otroligt pedagogisk och vill verkligen ha perfektion i dansen, hon jobbar i en evighet med en detalj om det behövs. Hon vill se att man jobbar och hon pushar en så mycket så att man aldrig slutar jobba hårdare. Hon fick mig att bli så inspirerad och pushad och jag gav allt. Hennes stil är speciell och unik, hon har verkligen något eget som man inte kan jämföra med något. Privat är hon en jätteödmjuk person som bryr sig om allt och alla. Blir tyvärr inte att jag går på hennes workshop nästa vecka. Brist på pengar och tid krockar ihop och jag får vänta. Här är lite smakprov av Sonya, Den andra videon är Sonyas ena koreografi i So you think you can dance. Den sista  videon är det Jessie som improviserar, hon var med som hjälp de två senaste gångerna Sonya varit här. Hon är verkligen grym hon också!

 

C & M_B
Uploaded by krunkyou

 

Jag och Sonya!
Kommentarer
Postat av: Daniel the kiwi

Sonya är tuff som fan! Hennes stil är minsann unique och mitt mål är att jag med min dans ska kunna komma med en unik dansstil också. Skulle gått på workshopen men anmälde mig lite väl sent eller så skrev jag till fel adress :(

2009-02-14 @ 22:39:57
URL: http://danneep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0