Motivation? Hallå?

    2009-02-25 / 23:33:28 Publicerat i Min vardag -Tänkvärt  

Dagens inlägg handlar om något som är väldigt aktuellt för mig och folk i min omgivning just nu. Motivation och viljan och styrkan till att kämpa. Dans ska för mig vara något som ger mig kraft och gör mig glad. Innan så var det ett sätt för mig att tänka på annat än negativa saker, jag kände mig glad av att dansa, inga krav, inga problem, bara dans. Och det var sååå skönt att bara få dansa. Sonya Tayehs workshops ger mig den känslan, motivation. Jag blir inspirerad och motiverad till att kämpa och fortsätta. Men var har den tagit vägen nu?!

Jag vet många som står mig nära som inte har motivation till det de håller på med. och på sistone har jag börjat känna så också, men det går upp och ner för mig. När jag sökte till denna linjen var jag beredd på långa dagar, tuffa dagar och pendlande. Men jag ville dansa mer än allt annat och jag skulle ångra mig om jag inte sökte in här. Men jag visste inte hur utbildningen skulle påverka mig. Det är inte samma sak med dansen. Innan var det en flykt till att tänka på annat och en stund att känna sig glad utan press. Nu är det: Press, prestationsångest, krav, stress. Hur ska man känna motivation då? Jag antar att jag får tänka om. Det är detta man får stå ut med om jag ska lyckas. Vägen dit är tuff. Men kommer jag orka med dansens hårda liv efter gymnasiet? Vill jag det sååå mycket längre? Kommer jag orka kämpa, dag ut och dag in, auditions och hårda dagar? Jag vet inte längre. Och jag vet fler som tänker så här. Vissa vet vad de vill med livet, vissa vet inte. Jag vet inte längre om dans är rätt val av mig, om det är något som verkligen passar mig. Det finns så mycket annat jag vill. jag vill fota, skriva, jobba inom turism, utomlands, jobba med barn och människor, ja så mycket. Denna utbildningen tar på en så mycket, inte bara mig. Jag tänker ofta på hur det skulle kännas att bo hemma och gå en vanlig teoretisk utbildning. Men nu har jag kommit hit, kämpat för det, jag bor väldigt bra och fint här i Lund och jag har fina vänner på skolan. Jag trivs! Jag vill inte ge upp något jag kämpat för, det kanske bara är just nu jag känner så här. Motivationen till varför jag ska kämpa för detta kanske visar sig mer och mer igen snart. Jag får helt enkelt minnas hur dans fick mig att känna.

Till dagens händelser:
Skoldagen var okej, moderna var ovanligt rolig idag! Vi gjorde en skojig diagonal och alla blev helt glada och pepp. Jag kände faktiskt en glädje av att dansa. Efter skolan, stannade jag och några till kvar, pluggade, strechade, dansade och vidare till konsum med Daniel. Jag skickade in sommarjobbs ansökan till Glassbåten i Åhus. Förra året sålde jag också glass och jag kom på att jag hade tagiot glass helt fel, skadade handleden och fick värsta handledsinflammationen, haha. Jag lovade mig själv att aldrig mer sälja glass men jaja, jag förtränger det jobbiga och säger att det är skitroligt! Vidare till biblioteket där vi mötte upp Christoffer som följde med och käkade pizza. Sedan musikcafé, väldigt kul att se alla duktiga sångfåglar!! Senare på kvällen, plugg/halvplugg hemma hos Kimia. Vi var duktiga med matten ett tag sen tog vi en paus som aldrig slutade. Men det var kul! Skratteliskratt, och det behövs i den stressiga vardagen!!

Här är lite gamla bilder för att piffa upp detta inlägg!
En bild på mig från 2007, kommer ihåg den helgen som om den vore igår! Min och Emmas helg tillsammans, vi var påväg till bian för att titta på "Ciao Bella"


Så härligt! En sommarkväll i Finland för två år sedan :)



Hhahaah, denna bilden får mig att skratta. En tävling om vem som hoppade fram mest skvätt. Han vann ;) Detta var under en resa år 2004 :)



Jag och Älskling påväg hem från Tyskland i somras! <3



Avslutningsvis ett familjefoto från i somras, Mamma, Christoffer (brorsson), jag, david (bror), jessica (brorsdotter), Leliz (Brors flickvän)  

ADJÖKEN, GODNATT

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag älskade detta blogginlägget. Det överträffade de andra stort.

Är så fruktansvärt glad att jag har dig. Det är som vi pratade om idag, det känns som att vi känt varandra länge och jag har många gånger pratat med mina vänner hemma på österlen och sagt att jag har det bra i lund men att jag saknar de människor som faktiskt är en ren 10-poängare till vänner.

Du har visat att det finns sådana även i lund. Tack för att du är en så bra vän och ett så bra stöd!

Hade inte klarat detta utan dig!

2009-02-25 @ 23:50:16
URL: http://danneep.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej tjejen! Om du följt min blogg ett tag (vilket du förmodligen inte har..) så har jag i alla fall skrivigt mycket om just sånt här. Jag har känt, och känner fortfarande likadant.. Dansen är verkligen mitt liv, men tyvärr så har det nu börjat handla mer om prestation, teknik, vighet, spänst osv.. Det är otroligt viktigt allting ovan, men vart tar dansen vägen?, tänker jag. Dans ska komma inifrån. Hur det än ser ut. Och det ska vara roligt. Det är faktiskt bra att fundera på om man verkligen, verkligen vill det här. Om det är detta man vill hålla på med resten av sitt liv, som yrke, eller kanske bara som hobby. Hehe, nu blev det lite långt. Kan väl fortsätta i evigheter ;) Tänkte mest visa att jag förstår hur du känner och om du vill prata någon gång, om vad som helst, så finns jag ;D Jag har ändå bott 60 mil hemifrån i mer än 1 ½ år nu. Hur som.. Hade fint och ta hand om dig! Kramkram

2009-02-27 @ 19:26:20
URL: http://louiseec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0