SKÄRP DEJ SARAH

    2009-01-15 / 21:51:11 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
Vad har hänt? Jag lovade att detta skulle vara något jag inte skulle lägga ner. Det är så lätt hänt att bara strunta i saker jag börjar med men jag lovade faktiskt att hålla igång detta så nu får jag skärpa mig och börja skriva i min blogg igen. Det har hänt en del sen jag skrev sist men jag drar en liten sammanfattning av mitt jullov:

* Jul hemma hos Mamma med henne, min bror och hans flickvän. En annorlunda jul jämfört med de andra jularna som mer har varit av en "Barnjul" Med tomte och allt. Nu blev det en lite mer tråkig "Vuxenjul" som gick över rätt så snabbt men även om det var så var det trevligt att umgås med familjen och se glada miner när presenterna öppnades.
*Nyår hos Kompisar med några vänner och Mattias :) Trevligt med god mat och kul sällskap. Älskar nyår, fast jag är otroligt rädd för raketer (Också åska, höjder, flyga, spindlar och.... ballonger...)
*På nyårsdagen åkte jag vidare till Stockholm och det var inte en så värst tråkig tågresa som väntat eftersom jag träffade en kompis från skolan som satt på samma tåg. Men helt plötsligt började jag känna mig väldigt illamående och jag brukar inte bli åksjuk så det var lite skumt. Men annars gick resan bra och jag spenderade 4 jätteroliga dagar i Stockholm med släkten! Vi såg bland annat nötknäpparen som var fantastisk!
* Dagen efter jag kom hem från stockholm var jag på bröllop, vilket var superromantiskt, fint och roligt! Mattias faster Jenny gifte sig med Berra (Bertil) och det var väldigt fint att vara med. Mattias, olivia och Ellen (hans nästkusiner) sjöng och spelade Jeff buckleys version av Hallejujah i kyrkan och "Utan dina andetag" med Kent under middagen och det gjorde de hur bra som helst.
* Den 10 Januari fyllde min brorson 8 år och d et firade vi med tacomiddag hos min bror. Älskar mina brorsbarn så mycket, de är världens gulligaste och sötaste! Jag fick dock sitta och läsa en "never ending story" om prinsessor och sen en bok om Djungeldjuret Hugo för Jessica. Men det är bara roligt.
*Förutom det har det blivit många mysdagar med Mattias och innan skolan började hade vi en liten träff med några klasskompisar hemma hos Daniel och hade en heltrevlig kväll.


Och nu har skolan börjat igen! Denna terminen känner jag mig PEPP! Jag har varit trött. seg och inte så uppåt på sistone men nu kommer gamla jag tillbaka igen och vill satsa på dansen så mycket jag kan och ha så kul det bara går. Jag antar att alla har sina perioder då man känner sig lite mindre glad. Men nu börjar allt kännas mycket bättre!

Något kul som hände idag:
jag träffade en tant påväg hem som ville ha hjälp med sina kassar hem, och jag ställde upp så jag följde henne hem och öppnade dörren. Det knäppa var det hon sa till mig:
Tant: Usch vad jag hatar detta stället, det är så skitigt och att leva i en sådan här underklass hatar jag.
Jag: Oj.. mm.
Tant: Ja jag jobbar ju som jurist och jag kommer rån Stockholm och jag har alltid bott i stora dyra takvåningar så detta är en stor omställning för mig. Men som tur är så stannar jag inte så länge.
Jag: Jahaa. okej, har du din familj i Stockholm då?
Tant: NEJ! SLÄKT ÄR INGET ATT FÖRLITA SIG PÅ.
Jag: Inte!? :O
Tant: Aldrig, jag har goda vänner och de väljer man iallafall själv, jag har ingen kontakt med mina anhöriga
Jag: Ja okej det är väl viktigast att man mår bra,
Tant: Ja, och det gör jag inte här, Det är smutsigt! Jag passar inte in här. Om man är rankat högt i samhället så ska man inte behöva leva med dessa hemska människor.
Jag: Aja du komemr hem snart, hejdå.

Jag blev gnska chockad, men jag ville helst skratta. Aja, jag hjälpte iallafall en tant med kassorna och att öppna dörrar?..
 Fina dörrar dessutom, i ett fint område..

Ha det fint! :)
Kommentarer
Postat av: Daniel "the coolest"

Först sarah, ville jag säga: bra att du är pepp och att du bloggar igen, sedan ville jag säga: DJUNGELDJURET HUGO, en barnfavorit sörru xD Hahah.



Och tanten, eeh, stick hem till ditt jävla stockholm då dumma gamla kärring :)

2009-01-15 @ 22:08:06
URL: http://danneep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0