akrobatik och capoeira

    2009-03-10 / 20:32:44 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
Idag och igår har vi haft projektdagar i skolan och provat på lite annat än vad vi brukar. Igår hade vi livskunskap som var roligt denna gången, de andra gånger vi har provat det har man nästan somnat efter ett tag. Men igår var det kul med tema relationer, vi pratade en stund om kärlek och sedan hade vi grupparbeten. Min grupp skulle göra ett konstverk om kärlek och det var kul. Klipp och klister och måla och skriva och blåsa såpbubblor XD Kul att titta på alla andra grupper som hade drama, rörelse och dikter om kärlek att visa upp också! Mycket skratt!

Idag började dagen med sovmorgon till kvart över nio för mig, skööönt! Sedan fick vi prova på capoeira och det var väldigt kul att prova, en häftig kombination av dans, kampsport, akrobatik. Tränaren var jättehärlig och gav smeknamn till vissa i klassen. Myran, giraffen, stjärnan, choo lee eller nåt sånt :P, lilla katten. Jag frågade efter ett smeknamn men han kom inte på nåt passande :( haha, men Anna döpte mig till lejonet så jag fick ett ändå. Det hände dock en tråkig olycka som skrämde upp oss under den lektionen.. 

Akrobatiken var rolig men jag har alltid tyckt det varit sååå läskigt med volter och plintar. Jag är för försiktig och det blir inte bra så jag ville inte välja det som individuellt val. Men det var väldigt kul idag och det skulle vara väldigt nyttigt för en att kunna grunder i akrobatik. Bra för balans, trick och kontroll i dansen. Och man är ju där för att lära sig så jag funderar på att välja det nu. Vi får se! Kul var det iallafall :)

Denna dagen gjorde mig väldigt trött och seg och inlägget blev inte så väldigt intressant, men så kan det vara ibland! Ni får en konstig gammal bild att titta på som jag och matilda (http://tildisens.blogg.se) tog när vi hade tråkigt en dag för längesen: 

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0