Dagens goda gärning!

    2009-03-17 / 20:56:54 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
Idag har varit en kul dag :) Baletten blev en överraskning. Tess var inte där, så vi hade Donna. Vi tog fram stängerna som vanligt men helt plötsligt skulle vi göra något annorlunda, och annorlunda blev det. Rysk karaktärsdans fick vi prova på. I balettdräkt, haha nice. Sen hade vi engelska, skrev på min monolog men jag var inte direkt på plugghumör idag så det gick inte så bra.

Och sen var det uppdansning i modernt (Prov i modern dans), vilket jag var nervös inför eftersom jag inte visste hur jag skulle göra med min rygg och så. Har inte fått dansa med armarna eller nacken så mycket nu eftersom jag går till kiropraktor och behandlar mina ryggproblem. När jag var hos henne igår sa hon att min rygg redan såg bättre ut och att jag skulle få använda armarna idag. Men jag ville ändå kolla med kerstin (sjukgymnast + lärare i modern) om hon tyckte jag skulle börja jobba med armarna redan. Det är ju en lång process för mig att jobba upp min rygg och jag vill inte hamna i samma läge som från början med ryggen. Dumt att dra ut på det och riskera större skador. Känns jättekonstigt att få kiropraktik behandling. Ont i huvudet och blir jättetrött och seg. Men det lönar sig hoppas jag! I vilket fall som helst så fick jag vara med fullt ut även om det kändes lite kontigt och annorlunda. Det var roligt, alla var superduktiga!

MatteMicke hade ställt in vår mattelektion så vi slutade tidigare, jag och några filurer från klassen gick ut i det fina vårvädret och satte oss på stortorget med lite fika. Riktigt härligt, kändes verkligen som vår, fick en jätteglad känsla av det fina vädret. Och jag och Daniel bestämde oss för att från och med nu ska vi göra en god gärning varje dag. Som filmen "skicka vidare" ungefär, vad alla skulle varit glada om alla gjorde så varje dag xD Så vår första goda gärning var att ge en gatumusikant med glasögon (onödigt att påpeka men när daniel berättade om detta för lydia och jessika påpekade han att musikern hade glasögon så nu blev det så, haha) några enkronor och en 50 öring. Han blev superglad, det kändes som en god gärning xD Sen önskade vi en låt, I´m yours. Och det blev lite allsång där helt plötsligt. Och från ingenstans kom två tjejer och fotade händelsen. Morgondagens goda gärning vet jag inte än men det blir säkert bra ;D haha

Träning till koreografitävlingen idag också, det gick jättebra och kändes perfa. Nu har vi äntligen gjort klart precis allt :D Längtar, men det kommer bli nervöst :)

Godnatt!!!

Jag och Catja på michelles och Elins födelsedagsfirande!

   
Kommentarer
Postat av: Daniel

Imorgon måste vi göra en ny god gärning. Frågan är vad det blir för någon :) Typ hålla upp dörren för någon, haha.

2009-03-17 @ 22:16:55
URL: http://danneep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0