Fame

    2009-10-18 / 01:17:49 Publicerat i Min Vardag - Skola  


Bio tidigare ikväll med Daniel, choffs, Julia, John och Ronja. Förväntade mig mer utav denna filmen, men den var helt okej. Kul att man kan känna igen sig så bra i deras känslor och liv eftersom att vi här i Lund lever ett litet miniatyr liv utav deras på något sätt. Skolan är utformad på samma sätt. En gymnasieskola med dans, sång och teater och vanliga teori ämnen uppe på det. Därmed en väldigt tuff utbildning.

Daniel var här idag och vi diskuterade hur skönt det var att leva så här som vi gör. Att flytta hemifrån som 16 har sina nackdelar men väldigt många positiva sidor. Vi får en väldigt bra erfarenhet, blir mer ansvarsfulla och lär oss att ta hans om oss själva. Klart är det inte alltis så kul att tvätta, diska, laga mat och bädda och jag är väldigt lat inom dessa områden (idag storstädade jag dock, dammsög och plockade undan på rummet). Men vi tycker det är hur skönt som helst att bara kunna bestämma över sitt eget, göra vad man känner för utan krav. Vi låg och sov till kvart i ett idag. Galet, men det behövdes som vi har slitit. Och när vi vaknade tänkte vi: Gud så skönt att bo själv, kunna ta det lugnt ifred och bara umgås och leva ett väldigt roligt liv. Missförstå mig inte, bara för att vi bor själva springer vi inte runt och utnyttjar detta genom att skita i skolan, festa dygnet runt och skolka stup i kvarten. Vi kan ganska ofta känna tvärtemot, att vi nästan lever på skolan. Är där efter skoltid och tränar i salarna och sitter kvar i uppehållsrummet efter vi slutat, Ibland vet man inte vart man ska ta vägen och då sitter vi kvar. De flesta bor tillsammans med andra eller inneboende och då kan man inte släpa med sig ett gäng på 5-6 pers varje dag.

Det är blandae åsikter. Jag har relativt nära hem så jag kan åka hem på helgerna om jag känner för det. Dock så har t.ex Anna  väldigt långt och dyrt hem och har inte samma möjligheter att kunna åka hem när man känner för det. För många har vår vardag blivit enformig och tråkig och jag tror att höstlovet är uppskattat Att gå på en skola som denna är krävande både psykiskt och fysiskt och man behöver pausa. Men i det stora hela tror jag att de flesta håller med mig om att det är härligt att ha det så här. Vi går på en superbra skola, vi är jättebra vänner och kan hitta på skoj grejer tillsammans här :)  

             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0