Kulturnatten!

    2009-09-19 / 19:27:02 Publicerat i Min vardag - Allmänt  

"Kulturnatten i Lund är en unik kulturhändelse! Staden visar sig från sin sanna sida. Åtskilliga tusental fyller Lunds gator och torg. Utbudet är mångsidigt och tycks aldrig ta slut! Visste du att världshistoriens allra första kulturnatt ägde rum just i Lund - 1985. Sen har många följt efter. Kulturnattens unika prägel skapas främst av ideella krafter. Det är lundabornas festival i själ och hjärta. Kulturnatten 2010 äger rum den 25 september."
(Taget från Lund kommuns hemsida)

Nu hör jag musiken från gatorna, kul :) Om en halvtimme ska jag träffa Daniel och Anna i "The garden" (en gräsplätt med cykelställ och tå parkbänkar en bit härifrån) och sen hoppas jag på en trevlig kulturkväll här i Lund. Kultur, vilket jag tror att ni förstår att jag gillar är så roligt och det är kul att det händer så mycket roligt i Lund ikväll. Nice!


Nej nu får jag ta och fixa mig så jag hinner ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0