Godmorgon

    2009-10-19 / 09:06:06 Publicerat i Dans - Koreografi  
Är uppe i god tid för skolan idag! Har gjort en ordentlig frukost med musli, frukt och vaniljte (världens godaste te)  och ska snart ner och hänga tvätt. Ni som känner mig vet att det inte är likt mig för fem öre. Jag är nog den mest morgontrötta människa som finns och ibland ligger jag och drar mig i sängen så att jag bara har 20 minuter på mig att ta mig upp och gå till skolan. TUR att jag bara bor 3 minuter från skolan..

Det var dock inte med vilje jag vaknade så här tidigt. Tydligen skulle en elektriker komma hit kl 8 och det hade inte jag någon aning om, alla lägenhetens proppar och viktiga uttag sitter i mitt rum så vid halv nio stormar det in en elektriker och vår hyresvärd när jag ligger i sängen. jaja, jag hade ingen chans att snooza idag iallafall!

Min dag idag:

10.00 ska jag vara i skolan och leta up min mentor Tess för utvecklingssamtal.
13.00 Titta på ettornas och vissa tvåors projektarbeten om känslor och länder på Lunds stadsteater. ?-16.00 Naturkunskap
16.00-17-00 Träning inför koreografitävlingen
18.00 till 18.45 Scentid på stadsteatern inför tävlingen. Placeringar, ljus osv. Hoppas att vi hinner köra igenom numret en gång.


Fick smått panik igår när jag var inne på teatern. Jag skulle bestämma var jag ville ha spegelramen (som ska vara med i numret) och allt gick bra tills scenarbetarna säger att det inte går att hissa ner den, den fick tydligen inte plats i mellan byxorna. Jättebra, tänkte jag. Nu kommer jag och Daniel få åka till ÖB och köpa hammare, spik och träplankor och bygga upp en stående spegel....Men det löste sig när Martin kom med ett bra förslag. Nu kommer två krokar hissas ner och spegeln hängs på den. 

Nu ska jag hänga tvätt!

 

En höstbild får representera denna höstiga dag.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0