Likt vinden

    2010-08-11 / 04:03:11 Publicerat i Min vardag -Tänkvärt  

Jag började blogga för vääldigt längesedan, först ville jag att det skulle vara en blogg endast om dans, har inte hittat så många rena dansbloggar. Men sen blev det en blogg om både dans, fotografi och allt annat jag känner för att skriva om. En period var jag väldigt aktiv men som för många andra är man aningen mer entusiastisk i början för att det sen dör ut, det gjorde det för mig. Men Daniel har peppat upp mig till att börja blogga igen. Tycker det är kul att mina vänner kan följa den, att jag kan dela med mig av bilder, texter och både nödvändig och onödig information om dansen och hur många pirouetter jag klarade av den där danslektionen med Sian.. Vill börja blogga igen för det och för att bara kunna skriva av sig lite. Har en del projekt igång till hösten som jag vill skriva om och låta folk följa så nu blir det en nystart för bloggen.

Jag bestämde mig för att lägga mig tidigt idag och försöka vända på dygnet, men ändå sitter jag uppe halva natten. Har spenderat kvällen med några avsnitt Sex and the city och Vänner, tacos och chips med dipp. Daniel har varit med på telefon i säkert mer än en timme, vilket är jättetrevligt! Förutom det har min inspiration varit på topp. har känt att jag vill måla i flera dagar nu, letade igenom hela huset efter duk och färger men jag hittar inte min lilla gömma. Det slutade med att jag vid 2 tiden inatt satt och lyssnade på Lars Winnerbäck och skrev dikter istället. Hans texter är en stor inspirationskälla! Av att ha lyssnat på låten "Elegi" ett par hundra gånger (overkill men ändå, nästan..) blev det en dikt. Jag har inte jobbat stenhårt med den men detta är vad jag kom fram till.

 

 

Du tittar på mig när jag dansar med vindens melodi

Vinden som gråter högljutt likt poetens elegi

Medan vågor slår mot den nakna bryggans slut

Och medan min kropp klagar i dansande attribut

Från Tydlig till vag, från synlig till luft

Har känslan stormat iväg som vindens oförnuft

Vi dansar i en cirkel, tillbaka till start

Och du och jag kommer ingenvart

Förrän vinden blåser ikapp vår tragedi

Och vi dansar tillsammans med blåstens melodi

 

Kommentarer
Postat av: Julia

Fin dikt Sarah :)

2010-08-11 @ 11:21:54
Postat av: Anna

Ingen är gladare över din nystart än jag! Jag älskar att läsa din och Daniels blogg! Dikten är jättefin också, du är så kreativ :D Jag saknar dig. Puss från Gävle :)

2010-08-11 @ 22:33:41
Postat av: Edina

du är underbar! och jag ryser.. älskar dig vännen<3

2010-08-11 @ 23:23:40
URL: http://ishoutout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0