Tack Alexander Rybak?

    2010-08-15 / 11:57:32 Publicerat i M & V - Mina Favoriter  
Helt plötsligt består min spellista på spotify och min ipod väldigt mycket av Norsk musik, har aldrig riktigt känt att Norge har så märkvärdig musik men förvånansvärt mycket musik jag lyssnar på kommer ifrån Norge.

Röyksopp
Donkeyboy
Kings of Convenience
Hanne Hukkelberg

Kanske var det efter Alexander Rybaks vinst i Eurovision song contest som Norge blommade upp? Jag vet inte, men i vilket fall som helst har Norge inte så dum musik trots allt. Väldigt bra musik inom alternative gengren enligt mig!

Dansk musik är inte så poppis för min del dock, det bandet jag kan komma på som jag lyssnar på från Danmark är Mew, de är riktigt bra!

Kommentarer
Postat av: Daniel

MAHA! men alla de banden du lyssnar på var bra innan knäpp-Rybak kom xD hoho!

Alphabeat är rätt hyffsade från Danmark!

2010-08-15 @ 17:21:41
URL: http://danneep.blogg.se/
Postat av: Josephine Legendi

Varsegod! Ja allt är bra med mig, lite ångest av att skolan börjar om en vecka bara.. Själv :)?

2010-08-16 @ 17:01:39
URL: http://legendi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0