2010

    2010-01-09 / 12:32:42 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
2009 var ett bra år för mig! För att sammanfatta det i stora drag:
Januari
Mysig resa till Stockholm där jag hälsade på min faster och kusiner, vi tittade på nötknäpparen och jag umgicks med släkten mycket :)
Fick gå på ett fint vinterbröllop!
Mitt rum i Lund ordnades upp ordentligt
Disney on Ice
Färgade håret rött XD haha
februari
Träningar till koreografitävlingen, Daniels koreografi! utmanande månader att vänta, men roliga och otroligt lärorika. Jag tvekade att vara med först eftersom att det var en jobbig period just då. Men jag är glad att jag ändrade mig, vi gjorde dansen utav en mycket fin anledning och det var hur kul som helst!
Mars
Jag började tycka kiropraktiken var jobbig och det var varken kul för ryggen eller mig. Nu har jag slutat med kiropraktiken, har fortfarande ryggproblem men den behandlingsmetoden är inte rätt för mig just nu.
Uppdansning i modernt
Jag och Daniel bestämde oss för att göra en god gärning varje dag. vi började med att skänka pengar till gatumusikanter. Det löftet höll dock inte så länge..
Våffeldagen
Mamma fyllde år :)
Workshop med skånes dansteater
Jag fyllde 17! Min födelsedag spenderades först på badhuset i Lund med vänner och sedan fika hos mig, trevligt! Två veckors påsklov var välbehövligt och jag umgicks väldigt mycket med nära och kära hemma i Kristianstad.
April
Koreografitävling! Så himla många minnen därifrån, underbart!
Betsällde biljetter till This is it med MJ
Firade 1 år med Mattias
Många mysiga picknickar med vänner
Valborg hemma hos Maria
Maj
Olyckshändelse i skolan resulterade i en blödning i halsen och sjukhus ett antal nätter. Många läskiga undersökningar i halsen. Usch.
Uppdansning i balett B
Pappa fyllde år!
Juni
Jag och Lundisarna började åka till stranden i Lomma efter skolan och hade många mysiga kvällar där med kortspel, sol, bad, foton och pizza
Sommarshowen! Rolig upplevelse med en show där hela skolan medverkade, många trevliga minnen från dessa veckorna!
Sommarlov, många dagar på Åhus strand.
Började sommarjobba på trevliga glassbåten och träffade roliga människor
Syster och hennes man Paul kom på besök från USA. Efterlängtat!
Juli
Kristianstadsdagarna
Kiviks marknad
Ännu mer jobb
Härliga dagar i fårabäck i sommarstugan
SOMMARKVÄLLAR!
Augusti
Jobb
Ungernresa som jag verkligen hade kul på! Hälsade på släkt och gick på bröllop. Umgicks med nära och kära i huvudstaden. Termalbad och äventyrsbad, zoo och fina restauranger, uppvisningar, stadsvandringar, mysiga kvällar, shopping
Köpte min efterlängtade kamera och började fota igen. nikon d5000
September
Dags att komma in i skolrytmen igen
Köpte biljetter till Thriller Live musikalen med vänner och familj!
Började jobba ordentligt med mitt nummer till koreografitävlingen. Två viljor ett jag. Det var svårt, tufft, jobbigt, kul, spännande, nervöst, nytt (alla möjliga känslor man kan tänka sig) Men framför allt så utvecklades vi :)
Oktober
Köpte biljetter till Regina Spektor
Mitt första fotojobb. Mingelfotade för Skånes dansteaters premiär av Black silk. Fick biljetter till premiären och fick komma på efterfesten. SÅ KUL!
Köpte en blixt till kameran (sb-600)
den 21:a var det dags för koreografitävlingen. Vi fick sådan fin respons och jag blev överväldigad av folks snälla kommentarer. Underbar känsla! Otroligt rolig tid. Detta skrev jag om tävlingen dagen efter:
Koreografitävlingen var så himla rolig. Vilken dag! Men det känns skumt att allt man jobbat för hur länge som helst är över på 4.30 minuter. Tack till alla som kom, tack till Daniel, Michelle, Emma och Ronja för att ni ställde upp och jobbade och slet med mig varje dag. Jag uppskattar det verkligen, hoppas att ni hade lika roligt som jag hade :)

Och ett tack till alla som tyckte om koreografin, era ord värmer verkligen! Blir själv förvånad över att jag lyckades nå ut till publiken på det sätt ni har upplevt det så jag uppskattar verkligen era snälla och fina kommentarer !!

Grattis till Tina som vann hela tävlingen. Måste också säga bra jobbat till alla andra som medverkade, ALLA bidrag var underbara i år. Jag är stolt över er allihopa <3 Och ni som sjöng, spelade och dansade som övrig underhållning, bra jobbat!! :D
Höstlov, träffade mina vänner och gick på tobbe trollkarl med familjen ;)
Halloween hos Jonna :)
November
Audition och uppvisning på tjejmässan
Såg både Thriller live musikalen och This is it. WOW!
Svininfluensasprutan
maskerad
Rep inför Revyn!
December
Regina Spektor, obeskrivligt
Julstämning! Lussebak och mys med vänner
Halsfluss
REVYN! Lärorikt som tusan, väldigt kul!
Julafton, lika mysigt som vanligt
mamma åkte till afrika
Nyårsfirande hos mig och Matilda med vänner. Superstart på det nya året!
jag har haft ett fint 2009 bortsett från några grejor, men livet bjuder på både ups and downs. jag har haft det bra, fått göra roliga saker och mina underbara kompisar gör allt tusen gånger bättre. Men några händelser har gjort det till ett ibland jobbigt år. Tyvärr fick jag och Emma aldrig chansen att se Michael Jackson live, Relationer med människor som betyder mycket för mig har förändrats och det är aldrig lätt. Mycket har varit upp och ner. Svåra beslut och osäkerhet om man gjort rätt val. Folk i min närhet har inte heller haft det så lätt alltid och det har tagit på en själv. Det har varit tufft att komma förbi förändringar men nu är allt så mycket bättre. Detta året kommer saker och ting vända till det bättre, det känner jag på mig. Jag har hittat min plats, folk runt omkring mig mår bättre och hittar sina platser. Klasskompisar har bytt utbildning och jag ser att de redan mår mycket bättre av det. jag är glad att de hittat rätt! Och det har jag också gjort. Jag är där jag ska vara och jag kan knappt vänta på alla roliga dagar detta året kommer komma med. Jag fyller 18, jag vill resa (kanske Frankrike med lundisar eller Gran canaria med Amina), gå barnledarutbildning, fota en massa (kanske en utställning med tiden?), koreografitävling kanske, sommarshow, projektarbete, jobba som dansledare. Det är bara lite av vad som väntar :)
Än så länge har året bjudit på fina dagar!
Jag har umgåtts med både vänner och familj och haft mysiga filmkvällar, matlagning och bak. Idag gick jag och pappa upp kl halv åtta för att fota soluppgången här i Åhus. Vilken stämning! Imorgon kommer mamma hem från Afrika och ikväll ska jag och Matilda träffas :)
Mina nyårslöften blev att fota mer. Jag ska lära mig mer om fototeknik och fota så mycket jag hinner. Satsa mer på min dans och skolan, göra mitt bästa! och det viktigaste: Detta året ska jag tänka på MIG, inte må sämre för att vara snäll mot någon annan. Detta blir mitt år. Så nu välkomnar jag 2010 - Sarahs år :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0