Enter confused Sarah

    2012-02-13 / 15:33:33 Publicerat i Min Vardag - Skola  
Just nu är saker och ting rörigt och man får handskas med saker som är svåra att ta hand om bara på svenska. Boendet är inte löst ännu, ska på en visning imorgon och har hört av mig till massor och har fått samtal men det var inte så lätt som jag trodde att ordna billigt boende. Håller tummarna! Imorgon ska vi egentligen checka ut från Hostelet men vi stannar 3 nätter till. Hoppas på att hinna med det mest akuta på den tiden. Idag blev bankkonto, MITT STUDENT-ID och buss/tågkort ordnat!
Så idag var första gången jag skulle till skolan, inte mitt campus men ändå QUT:s campus mitt i stan. Det tog mig 40 min att gå dit och var så glad att jag kom 15 min för tidigt till "New to Brisbane session" Åkte upp till Z block, våning 3 och satte mig bland alla andra, många satt två och två och pratade, vissa satt själva och såg lika vilsna och spända ut som mig. Det kom fram en tjej till mig och vi började prata, en bit in i samtalet började hon fråga om jag skulle med på någon stipendiumsutflyktsgrej denna helgen och jag såg ut som ett frågetecken. Jag sa att jag inte visste något om det och hon verkade tycka jag var lagom konstig och började skratta sådär nervöst som man gör när man inte riktigt är med på noterna. Precis efter blir alla elever kallade till infomötet om den här stipendieutflyktsgrejen och alla runt omkring mig hängde på, det var då jag insåg att jag var helt fel och att hon måste ha tyckt att jag var rätt skum som kom till ett möte för alla som var inblandade när jag inte ens visste vad det var.
I vilket fall som helst fick jag lite smått panik när jag upptäckte att det var byggnad X jag skulle till. Så jag försökte hitta dit och 20 min senare klampar lilla jag in i ett klassrum, "sorry, sorry, sorry". Det kunde ju börjat bättre, men eftersom detta inte riktigt var en skoldag utan bara ett ino-möte får man se det lite som ett genrep, det går lite fel men det är det genrepen finns där för, för att man ska hinna lära sig att göra rätt till nästa gång. Nu vet jag iallafall.
Imorgon ska jag ta en tur till mitt campus och se hur det ser ut :)
BILDER KOMMER SNART
Kommentarer
Postat av: Emelie o Nova

Haha, skönt att du hittade rätt tillslut! Ska bli kul att få se bilder! :)

2012-02-13 @ 15:54:27
URL: http://nagontingstorre.blogg.se/
Postat av: Mira Granholm

Det låter som ett genrep - visst men Du fick en trevlig pratstund med en tjej som tyckte Du var lite konstig .... hhahhaaa

2012-02-13 @ 16:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0