Kurser klara

    2012-02-23 / 11:45:59 Publicerat i Min Vardag - Skola  
Här hör jag nya uttryck och missförstår ibland, folk här har slang som jag inte hört innan. Igår satt jag med en tjej som läser samma program som mig och hon sa "Here we will meet heaps of people" (heaps=många, men det lät som hips people eller hippie people) Sitter just nu i TV-rummet med två av mina huskompisar och pratar om hälsa och bra mat. Den ena sa: "To survive you need water, vegetables and a little bit of meat", medan jag hörde "a little bit of me". Jodå det blir en del skratt och man kan känna sig rätt knäpp ibland :P
Nu har jag registrerat mig till mina kurser, jag älskar att vi har sådan frihet här och kan utforma vår utbildning med måånga valmöjligheter. Det är något man verkligen ska ta vara på. Det finns olika sätt att kombinera utbildningen på och jag har valt att läsa inom ett område som huvudinriktning och läsa två till områden vid sidan om. Plus två tillvalskurser där jag kan fördjupa mig ännu mer i dansen eller läsa foto. Entertainment är min Major. Vi kommer plugga inom områden som managment, marknadsföring, ledarskap, producentskap, problemlösning, networking. Min ena minor är i dans, däremot är det inte så mycket praktiskt utan dansstudier ur ett teoretiskt perspektiv men jag tror att det kan vara bra för mig. Jag har iförsig frågat om det finns möjlighet att byta ut vissa ämnen så vi får se, annars är jag nöjd iallafall! Jag kommer att få en bred kunskap inom dansen som kompleterar bra och samtidigt fortsätta dansträning utanför skolan. En kombo mellan dessa två områden är jättebra för att kunna sträva mot att jobba med dansen men nödvändigtvis inte på scen.
Mina kurser denna termin är:

Marketing




Architecture of the Body






Creative Industries: People and Practices






Introduction to Entertainment
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0