Studying sombrero style

    2012-02-28 / 12:47:03 Publicerat i Min Vardag - Skola  
Första dagen med föreläsningar på universitetet! Det firade jag med hamburgare och fick en gratis sombrero, kalender och cola, haha. Jag var inte så nervös som jag trodde jag skulle vara, första föreläsningen var kl 08 imorse, People and Practices som mestadels är till för oss själva för att utforska och utveckla oss själva inom det område vi riktar oss in på. Vi kommer också studera kommunikation och skrivande. Nästa hade jag inte förrän 16.00 och det var marknadsföring, vårt universitet har blivit klassat som den bästa i Australien inom det området. Det tyckte jag var riktigt häftigt. Men det kommer bli svårt... Jag gillar utmaningen, men jag vill kunna bli bra på detta och inte bara kämpa med att klara kursen. Det kommer förmodligen släppa med tiden men idag hade jag svårt att förstå allt föreläsaren pratade om. Salen var gigantisk, jag vet inte hur många vi var där men ett par hundra åtminstone, duken var stor som en bioduk :O I pausen satte föreläsaren på U2 på hög volym och hela klassen slappnade av lite, tydligen kommer han ha musikpauser. Haha. Han pratade om grunderna i marknadsföring överlag och han gick lite djupare in på att marknadsföra b.l.a filmer och vi kollade på trailern från Sagan om ringen, han pratade om fel som många gör, vad som är viktigt att tänka på och annat intressant, men fortfarande svårt att förstå alla ord (inte accenten, den är lättare att fatta nu men ord som säkert skulle vara svåra att hänga med på bara på svenska) Google translate blir nog min vän ett tag framöver. Än så länge känns detta väldigt lovande, föreläsarna är väldigt bra och ämnena är kul och intressanta. Fortfarande lite oro med dansen dock, väntar fortfarande på svar från dansläraren om det skulle vara möjligt att ordna mer praktiska kurser till mig inom koreograferande och några morgonklasser i balett och modernt. Just nu har jag ämnet kroppens arkitektur där vi kommer gå in på hur man ska jobba som dansare, gå in på yoga, stretch, anatomi.
Nja, sådär bild men var ändå tvungen att fota innan första skoldagen, höhö. Nytt linne för 70 kr, budget!
Benji och Chloe med sombreros
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0