20

    2012-03-30 / 17:01:36 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
Det var längesen jag skrev och det är för att så mycket händer här och jag har inte riktigt vetat vad jag ska lägga tyngd på och skriva om. Tänkte att jag skulle skriva ett litet inlägg nu lagom till min födelsedag och uppdaterar lite om tiden sen jag skrev senast. Jag har lagt mycket tid på plugg och det blir svårare och svårare. Marknadsföringen är otroligt utmanande och jag har gått ifrån den klassen med klump i halsen och stress. Men det kommer bli bättre när jag får kläm på det och jag försöker så gott jag kan. De kreativa ämnena är så roliga och jag trivs super i skolan. Vi som fick stipendium var med under en ceremoni med rektorn och fick fika, träffa ledningen och vara med i en oväntad intervju och fotografering.
Jag träffar nytt folk hela tiden men är fortfarande i "lära känna fasen" med mina nya kompisar, vanligtvis öppnar jag upp mig om allt och nu håller jag tillbaka mer än vanligt och det har känts lite ensamt många gånger när jag bara vill slänga ur mig allt jag tänker på och ibland bekymrar mig över men inte kan det. Min rumskompis Jenny och jag har dock kommit varandra väldigt nära, hon flyttar tillbaka till Tyskland på söndag och det är lite sorgligt. Men vi har haft så kul idag och imorgon blir det födelsedags/avskedsfest! Jenny anordnade en överraskningskväll ikväll med pariserhjul och fika på ett chockladcafé.  När vi kom hem åt vi middag och hon tände ljus och gav mig presenter, vilken underbar vän!
Fantastiskt att mamma ringde från Sverige exakt kl 00 och sjöng grattis, hon har även världens bästa present. Också så fint att jag en stund efter tolvslaget ser ett stjärnfall och önskar mig vad jag behöver mest just nu :)
Kommentarer
Postat av: Mira Granholm

Jag blir så glad att få läsa Dina rader, måste säga att jag saknar när det inte kommer nya "episoder ur Ditt liv" men förstår att Du har mycket omkring Dig. Jag är dock övertygad att Du kommer att lyckas! Marknadsföring till all ära - och jag vet att Dina ambitioner är höga och att Du alltid vill göra Ditt bästa - men ibland får man släppa lite på sina egna krav. Nu när världens energi samlas kring Dig och Du får önska vad Du mest av allt behöver och Du känner att vi finns för Dig då är det alldeles säkert att allt kommer att gå som Du har föreställt Dig. Du är det mest fantastiska 20 årig dotter man kan önska sig. Jag älskar Dig. JÄTTEGRATTIS på Din stora dag. Mamma

2012-03-31 @ 00:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0