Det rullar på!

    2012-05-24 / 06:12:12 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
Så orolig som jag var innan jag åkte hit.. Nu har jag själv sett att så länge viljan finns där och så länge man kämpar för det man vill uppnå så löser det sig. Klart att det är jobbigt att inte riktigt veta hur allt kommer att bli men jag litar på att det löser sig och jag litar på att jag kan.
Jag har fått ett underbart besked, så otippat! Jag ska under lovet jobba för Queensland Ballet på deras marknadsföringsavdelning (ingen lön men det struntar jag i, sjukt bra erfarenhet och precis sådan miljö jag vill arbeta i). Kommer vara lite allt-i-allo. Kompaniet har en ny sida med bilder från rep och backstage, med taggar och och beskrivningar. Det kommer jag att syssla med. Om de gillar mina bilder kommer jag även att få fotografera. (skickade min online portfolio till de: http://sarahgranholm.viewbook.com/) Jag kommer ringa samtal och se om deras abbonenter är nöjda och lite sånt där, uppdaterar på bloggen när jag kör igång :) Har inte fått mina exakta dagar än och jag tror inte det blir så många men hon sa att om allt går bra, hon kunde inte lova något, men kanske skulle jag få komma tillbaka någon dag i veckan efter det och det blir isåfall troligtvis betalt jobb. Intervjun var nervös men gick ju bra trots allt, ser fram emot detta så mycket och tänk att deras nya konstnärliga ledare kommer att bli Li Cunxin, helt otroligt. Jag kommer ihåg balettlektionerna med Margareth då hon avbröt största delen av klassen för att prata om honom och den nya filmen Maos Last Dancer som är baserad på hans historia, då tyckte vi nog alla att det var lite lustigt att hon istället för att lära ut stod och pratade om en film halva lektionen. Nu... Kommer självaste Li arbeta för Queensland Ballet, helt otroligt.
Detta betyder ju då att det inte blir mer jobb på baren, gör mina två sista pass denna helgen och det är ju trist men är samtidigt så otroligt glad över detta och jag vore ju inte klok om jag tackade nej. Känns också bra att få in en annan rutin på vardagen, har börjat känna mig instängd och irriterad över att jag inte har tid för något annat än plugg och jobb. Jag vet att jag inte ska klaga, är jätteglad både över jobb och plugg men denna månaden har varit stressig och svår att klara av båda delar när jag jobbar natt och sömnen rubbas ganska så rejält. Tuffaste delen kvar i skolan nu och jag sover bort dagarna för att orka, vaknar på eftermiddagarna för att plugga, inte mycket tid för vänner och så har det fortsatt. Med underbart väder vill jag bara vara ute och hitta på saker. Men snart, snart är det lov.
OCH
Imorgon kl 10.00 släpps biljetterna till Coldplay 21 november i Brisbane, gissa vem som ska ställa dubbla alarm?
Kommentarer
Postat av: Mira Granholm

Du beskriver så fint hur det är att vara i ett främmande land. Hur det är att utvecklas och lyckas. Du får vara med so mycket unikt som aldrig skulle ha hänt om Du inte tog Dig mod till att resa. Jag är så stolt över Dig! Du kommer att förverkliga alla Dina drömmar! Du är stark, kreativ och väl värd att lyckas! Det är helt underbart med att Du får praktisera på Q-land Balett och Det kommer att bli en succé. Till råga på allt skall på konsert i höst är inte det helt ortoligt cooooooooooooooooolt!

2012-05-28 @ 22:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0