helg och tillbakatänk.

    2012-05-04 / 08:03:36 Publicerat i Min vardag -Tänkvärt  
Helg är lika med jobb, men med lite sömn innan ska det gå bra. Idag på marknadsföringsföreläsningen pratade vi om reklam och tittade på en del klipp.. hehe.. tänkte dela med mig för er som vill se vad vi tittar på under lektioner.. (igår tittade vi på Charlie bit my finger och twilight parodi för att diskutera hur man kan göra en amatörvideo stor)
Firar om några dagar tre månader i Australien och det är ju bara galet. Kommer ihåg när jag träffade den första svensken här (förutom fina reskompis Klara). Det var när jag precis kommit från flygplatsen och skulle bära in väskorna på hostelet. Han hörde mig och Klara prata på svenska och vände sig till mig och sa: "Ni har hamnat på helt fel ställe...helt fel ställe". Wow, tack för den - när två förvirrade tjejer i en storstad precis flygit i 30 h var det inte det bästa att få höra. Följt av jet-lag och att så mycket var annorlunda och inte alls som man förberett sig inför, frustration inför att hitta boende och nervositet inför utbildingen. Första veckan var helt enkelt ganska kaotisk. Den är lite suddig för tillfället, helt plötsligt hamnade jag här i huset i Kelvin Grove med mina huskompisar som inte alls var vilka jag hade räknat med. Och helt plötsligt satt jag i en gigantisk föreläsningssal och tittade på en duk lika stor som en bioduk på siffran 1. Antalet studerande från Sverige detta år. Tätt intill några tusen från andra länder. Ja, andra veckan var inte heller så lugn. Orientation-week med klubbar som skulle värva en, allt från Harry Potter klubbar, till gayklubbar, festklubbar och filmklubbar. Mitt i all förvirring skrev jag upp mig till en kristen klubb bara för att värvaren var så trevlig, inte för att jag är religiös... Tydligen måste jag ha skrivit upp mig för att gå på informationsträffar om energidrycker också för någon vecka senare fick jag en kallelse till möte. Man virrade runt och första lektionen hamnade jag i fel sal, kom försent och var tvungen att dra en stol genom klassrummet för att få plats i ett hörn, fint! Sen var det en del förvirring med mina kurser i början, då jag var less för att jag inte kunde läsa dans i den grad jag ville. DANS denna terminen skulle innebära 3 timmars anatomi i veckan och inget praktiskt, nästa termin skulle det betyda danshistoria. Valet av att byta ut det helt mot något nytt - produktion och management var knasigt i början, speciellt när jag fick höra att en stor del av klassen hade valt att avsluta den kursen eftersom att föreläsaren var läskig och förutspådde misslyckande i framtiden för hälften av de (tydligen hade han sagt att om man lyckas är det alltid någon som stjäl ens ideér iallafall). MEN tänk att trots denna förvirring, som jag har roligt åt nu, älskade jag det nästan så fort jag kom hit och mer och mer för varje dag. Nu är jag kär i brisbane och australien och jag mår bra. Jag har det tufft med pengar, jobb och plugg och rutin på vardagen, men jag är här. Jag gör vad jag har drömt om och längtat efter och jag njuter av att få vara här. Klart att lånet oroar mig nåt så KOPIÖST MYCKET (som P skulle sagt), men jag har gjort ett val av mina anledningar och är glad för det. Det kommer bli iallafall 6 månader till här. Nu har jag skickat iväg mail och papper och förfrågningar om transfer till andra universitet i Europa (London) inom management och produktion av media och konstnärliga ämnen. Detta har lika mycket som att ha kommit hit, sina anledningar till varför jag gör som jag gör. Det beror till stor del på lånet som skulle halveras och det beror också på att utbildningarna faktiskt skulle kunna ge mig möjlighet att studera mer specifikt vad jag är ute efter. Det verkar positivt och genomförbart att göra en transfer till år 2 och avsluta min utbildning där så om allt klaffar... Då är chansen stor att det är dit jag åker. Tills jag vet försöker jag att inte stressa upp mig och bara ta dag för dag här. Ta nu en titt på vad vi ser på under marknadsföringen (speciellt när ni tittar på Lynx Jet kan ni tänka på att marknadsföringsutbildningen på detta uni är topprankat i AU ;) )
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0