Ny Blogg, Ny skola, Nystart!

    2008-09-05 / 12:38:27 Publicerat i Min vardag - Allmänt  

                           ♥                       


Detta är mitt andra försök till en blogg och nu ska det funka!

Jag är inne på min tredje vecka i skolan nu. Danslinjen på Lunds Dans och Musikal Gymnasium vid stadsteatern och Folkets hus i Lund. Jag är så glad att jag går där och jag trivs Jättebra! Alla i klassen är super, lärarna är super, Maten är super (absolut inte som den gamla skolmaten) och dansen är super. Vi dansar 20 tim/vecka och det är ju en stor förändring. Innan har det inte varit så mycket. Så det känns jättebra! Första veckan var en intro-vecka och då var ettorna själva på skolan för att jobba med olika nummer som vi redovisade för resten av skolan veckan efter på stadsteatern. Jag var med i ett musikalnummer från Hairspray, och jag kan inte sjunga så det var lite pinsamt men det gick väl bra ändå till slut. Sen var jag med i streetgruppen :D Jätteroligt!

 

Hairspray - I can Hear the bells                                                    Street - Whatever you like - Beat

 Det som är jobbigt är att jag inte hinner träffa mina vänner i Kristianstad lika mycket längre, har knappt tid för så mycket på kvällarna eftersom jag kommer hem ganska sent varje dag. Jag går och lägger mig tidigt så att man orkar gå upp och hinna med 06.50 tåget. Jag känner att pendla inte är något för mig, blir trött och orkar inte med mycket så vi letar efter lägenheter i Lund men det är väldigt svårt. Någon som har tips? Säg gärna till!


Jag är hemma från skolan idag och det var jag igår och halva onsdagen med. Har känt hela förra veckan att jag började bli snuvig och i onsdags blev det sämre så jag fick åka hem från skolan och vila för att det inte skulle bli värre. Men jag känner att det börjar bli bättre nu så på måndag blir det tillbaka till skolan :D

 Fast det har varit skönt att få vila upp sig lite. Nu när jag har börjat gymnasiet och börjat om lite på nytt, har jag bestämt att jag ska börja om på nytt med allt annat också. Saker som har varit jobbiga den senaste tiden och problem som påverkar mig ska inte stå i vägen :) Det som har känts svårt ska jag försöka jobba igenom nu så att jag kan må bättre, så det har varit skönt att få vara hemma lite och ta det lugnt och tänka efter. Nu ska jag dricka vaniljte och sätta mig i soffan och titta på TV !


CIAO  ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0