Budapest

    2009-08-17 / 16:15:53 Publicerat i Min Vardag - Vänner och Familj  
Nu har vi varit iväg 3 dagar i budapest och jag och Mattias ska stanna här en dag till innan vi tar bussen till en mindre by där vi ska bo resten av veckan. På dessa dagarna har vi hunnit med jättemycket, mer än vad jag trodde och nu är jag riktigt slut. Men det är super kul!

Dag 1.
Vid tvåtiden gick flyget och jag var jättenervös, hatar att flyga. Mattias hade inte flygit innan och jag tror jag skrämde upp honom lite för mycket. Men resan gick bra och vi landade i värmen vid halv fyra. Vi tog en taxi hem till Adam där vi bor nu, en kille vi lärde känna för några år sedan. Han jobbar på en festival dessa dagarna så vi har lägenheten för oss själva. På kvällen tog mamma med oss på världens häftigaste restaurang, Sir lancelot, där allting är som på medletiden, underhållning, möblerna, kläderna och man äter till och med med händerna! Kvällen avslutades med rundvandring vid parlamentet och vattnet!

             

Dag 2.
SHOPPING :)
Vi tog oss till ett gigantiskt shoppungcentrum i budapest och handlade massa fina prylar och åt redbull glass (y) Efter det tog vi taxi till ett berg och tittade på utsikten! Jag var dock väldigt arg ett tag för kamerans batteri är sönder, så nu kan jag inte fota ändå. Använder mammas gamla digitalkamera nu. Typiskt att man kämpar för att få den i tid till resan och så för man en söndrig kamera. Jag är inte glad på siba just nu. Men det var en jättefin utsikt och vi vandrade ner för berget innan vi tog ännu en kvälspromenad över en av broarna och åt gulashsoppa i stan :)

Dag 3.

Vi började med att ta tunnelbanan som vi nu har vant oss vid till ett fint zoo :) Skitkul! isbjörnar, sälar, giraffer, lejon, tigrar och massa annat :) Sen gick vi vidare till ett termalbad inte så långt ifrån och kopplade av där resten av dagen. Jätteskönt att bada och sola i värmen, älskar det stället! Efter det var vi tunga och trötta men gick och åt på en mysig italiensk restaurang.
Kommentarer
Postat av: Mira Granholm

Den resan var så helt fantastiskt underbart - vi hade så kul och vi gjorde så häftiga grejer - jag blev ung på nytt. Tack för trevlig ressälskap

2012-01-31 @ 10:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0