Hej Kiropraktor!

    2009-03-03 / 22:17:53 Publicerat i Min vardag - Allmänt  



(Dåligt skämt jag vet, men hittade ingen snygg kiropraktik bild)
Så nu är det dags för mig att börja gå hos kiropraktor, dock inte för att folk får ont i huvudet av mitt ryggont, hoppas jag iallfall ;)  Pappa har pratat med sjukgymnasten på skolan (Kerstin, även lärare i modernt) och kommit fram till att vi ska lägga ut pengar så jag kan gå till kiropraktorn ca 10 gånger (=MYCKET PENGAR). De tror att det, tillsammans med sjukgymnastik ska kunna få min rygg att bli hyfsat bra. Men självklart går det ju inte att ändra på min uppbyggnad. Fast stabilisera och mjuka upp och träna de muskler som jag behöver samtidigt. Känns väldans dåligt att ryggen säger AJ AJ så mycket. Om jag ska jobba med dans och om jag tränar så hårt med min kropp varje dag kommer inte min rygg att orka med detta, när den redan är så här svag och gör ont. Så nu är det verkligen dags att träna upp den stenhårt och få en stark rygg som INTE gör ont. Dumma skolios :( Dumma skulderblad på fel plats, Dumma nacke. Hoppas att det blir bättre, men 500 kr för varje besök är inte lite. Men det handlar om min framtid så pappa ställer upp, även om det känns väldigt dumt av mig. Är dålig på det där att ta emot pengar från honom. Aja, det ordnar sig förhoppningsvis. Orkar inte med den eländiga ryggen mer annars. Vill bara ligga i sängen hela dagen utan att röra mig ett dugg.

Så, Nu har jag klagat klart för dagen. Idag handlade vi lite rekvisita till koreografitävlingen! Glitter och paljetter, fjädrar och tröjor, NICE på det! Väl hemma har jag varit duktig och städat som jag är så OTROLIGT dålig på. Det har jag alltid varit och det har inte varit kul för min mamma som är extremt pedant och ordningssam. På det planet går vi inte ihop speciellt perfekt :P Pappa accepterar lite kläder här och där och lite glömda saker runt om i huset så han är väl mer som mej när det gäller städning. Men jag kan också få nog, vilket jag fick idag då det såg ut som ett bombnedslag. Så jag bäddade om, damsög, plockade undan allt, tände ljus och lagade sedan mat. 

Dansen idag var väldigt upp och ner. På morgonen hade jag noll kraft i kroppen och orkade inte ta i någonting och fick tvinga mig själv att inte gäspa. På engelskan fick jag reda på att vi ska ha grammatikprov på min födelsedag, usch. På historian berättade Läraren Micke om hans tid i lumpen. Han trivdes inte alls med 30 minusgrader och kräl i lera så han skyllde på mardrömmar om mord och vapen och fick lämna. Men egentligen tyckte han att det var för kallt xD Vi började prata om att det är rätt sjukt med lumpen ändå. Man utbildar sig egentligen till mördare :S Man lär sig hur man ska döda, han sa att de fick lära sig hur man skulle skära halsen av folk. De ritade streck på nacken där man skulle hugga. Läskigt! 

Med de orden så lämnar jag er :) ADJÖKEN FRÖKEN


  

Kommentarer
Postat av: Daniel

Bra att ni lägger ut pengarna. Det behövs!



Och så ville jag även säga att bilden du har idag är ganska cool xD Hahha. Ser ut som dansare på medeltiden. Fast med snyggare kläder. Som ändå är fula!

2009-03-03 @ 23:32:16
URL: http://danneep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0