En kul otursdag

    2009-05-13 / 22:08:56 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
Tyvärr har inte min kropp hunnit återställa från att ha varit sjuk så att ha uppdansning (prov) i jazzteknik idag var ingen höjdare.. Kände mig tvungen att komma tillbaka till skolan efter att nästan ha missat en vecka = 1234577 år på Lunds dans och musikalgymnasium. Okej, så illa är det kanske inte men man blir väldigt uppstressad av att missa danslektioner och träningar inför uppdansningar. Det känns som att för mycket frånvaro på denna skolan är katastrof och att man måste hålla sig på topp hela tiden, annars har man en hel del att ta igen.

Jag kände mig ganska utvilad idag och gick till skolan tidigare för att sätta igång och träna. Men på uppdansningen hängde kroppen inte med, och knappt hjärnan heller. Jag kände  direkt att jag var för svag och saker som jag aldrig brukar missa i övningarna eller tekniskt gjorde jag. Jag glömde helt bort head and shoulder isolations övningen, en ganska grundlig, lätt övning. Och tänk på att vi har traggat dessa övningar två terminer.. Aja, det får gå som det går. 

Efter det hade vi håltimme en bra stund så vi passade på att sjunga för Caroline som fyller 17, GRATTIS! 
 
 
 
Även Grattis Pappa <3 58 år :)



Jag och ett gäng söta troll begav oss till en gräsplätt i närheten för att sola efter detta :) Vi tog med oss våra brassestolar vi har släpat med oss till modern-numret på sommarshowen. Det var skönt, men jag jagades av otur. Först veks jag ihop av brassestolen så jag låg som ett V. Efter det kände jag att något kletigt föll ner på mig, och mycket riktigt var det kletigt fågelbajs. Sen ramlade jag baklänges på brassestolen och kämpade med 5 läxor jag missat i matte. De är lyckligtvis klara nu så nu behöver jag varken oroa mig över det eller uppdansningen, känns skönt.

För övrigt såg jag massa dans och musik igår, trevligt. Skolan tittade på treornas slutproduktion "Bugs" på stadsteatern och jag är mycket imponerad, väldigt bra! Efter det följde Elin med mig hem och vi tittade på Eurovision, spännande att Sverige är vidare, hoppas det går bra i finalen!

Nu ska jag sova gott :) Godnatt ♥
Kommentarer
Postat av: W O L F I E

Kul att du hittade till mig :) Har du tänkt att söka vidare till Balettakademien efter gymnasiet? Kram, ida

2009-05-17 @ 08:16:45
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0