MJ problem

    2009-05-26 / 22:02:26 Publicerat i M & V - Övriga klipp  
Fan att detta hände. Min nästkusin i London som jobbar som journalist sa att han och hans kollegor tror att Michael kommer ställa in några konserter. Så det säkraste skulle vara att köpa biljetter på de första konserterna eftersom det var mer troligt att de senare konserterna skulle bli inställda.. De fyra första konserterna har nu blivit flyttade. Och den som jag och Emma skulle till är flyttad till MARS! Jag har nog aldrig varit så här irriterad som jag har varit de senaste dagarna. Jag fick ett mail från Viagogo (sidan vi köpte biljetter ifrån) som informerade om flyttningen och att man hade tre alternativ.

1. Acceptera flyttningen och gå i mars.
2. Byta till valfri konsert, valfritt datum.
3. Få pengarna tillbaka.

Vi tänkte direkt på att byta datum till en konsert som spelas när vi skulle varit i London iallafall. Den tidigaste spelningen vi kunde gårr på var den 16 juli, samma sag som vi skulle åkt hem. Vi ville alltså bara flytta hemresan en dag så att vi skulle kunna se honom ändå och inte förlora några pengar. Så jag ringde till Travellink (företaget vi köpte flygbiljetterna från) och pratade med kundtjänsten som tyckte detta var hemskt. Hon sa att hon tyvärr inte kunde hjälpa oss. Biljetterna var varken avbokningsbara eller ombokningsbara men att hon verkligen ville hjälpa oss. Det enda vi kunde göra var att ringa flybolaget Cimber Sterling för det var flygbolaget som kuned göra undantag och som kunde boka om biljetterna om de ville hjälpa till och vara snälla. Travellink kunde inte göra detta eftersom de har regler FRÅN cimber sterling.

Jag ringde till Danmark, förstod inte vad den automatiska rösten sa och jag bara tryckte på någon knapp. Fick stå i lång kö och lyssna på en ballad om och om igen i luren. När jag kom fram hade jag tryckt på fel knapp, jag skulle tryckt på ettan, inte trean. Jag ringde upp igen, denna gången tryckte jag på ettan och fick stå i en längre kö. När jag kom fram fick jag prata med en ganska otrevlig kvinna som vägrade hjälpa mig, hon ville bara lägga på. Hon sa att hon inte kunde göra något, att det var travellink som kunde hjälpa till med ombokning. Och då säger jag: NEJ! de får inte boka om för er på Cimber. Det är era regler som säger att de inte får boka om. Kvinnan säger: Jag vet inte, jag kan inte hjälpa. Så börjar vi tjafsa på telefon eftersom jag vet att de faktiskt kan göra något åt det men hon vägrar erkänna att de har makt tilll det och upprepar gång på gång att det är Travellink som kan boka om resan. Herregud, vi vill bara boka om hemresan en dag så att vi kan se Michaels konsert, är det så svårt? Vi kunde inte rå för att konserten blev flyttad, vi borde inte behöva betala något.

Efter många ringningar fram och tillbaka av mig och emma fick vi reda på att travellink kan få betala upp till 50000 kr om de bokar om en biljett och Cimber strerling är de enda som har makt att ändra på detta men de ville helt enkelt inte vara trevliga och förstå situationen. Det hela slutade med att vi fick boka om en resa till konserten den 10 september och vi får ingen ersättning för resan som skulle varit i sommar. Det sjuka är att anledningen till flytten är att de behöver mer tid till att ordna med konserten. Men varför blir den konserten som jag och emma skulle på påverkad? Den skulle varit den 14 juli, den nya premiären blir nu den 13 juli så varför kan inte "vår" konsert vara kvar den 14:e?!!! Blir så irriterad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0