utmattad

    2009-05-29 / 12:57:53 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
Jag är totalt slut. Jag hatar sjukhus och allt som har med sprutor, nålar och slangar att göra. Efter en intensiv och nervös dag/natt och dag igen är jag hemma i Kristianstad från Lunds sjukhus och allt verkar gå som det ska med min hals. Jag råkade bli träffad av en fot på halsen i förrgår och har nu en inre blödning i halsen. Som tur är klarade jag mig väldigt bra, det kunde gått mycket värre om stämbanden skulle blivit träffade eller om det skulle varit så pass svullet att luftvägarna skulle blockerats. Nu har inte det hänt och kroppen kommer kunna ta hand om detta själv och läka det på rätt sätt. Ändå är jag ganska rädd när jag ska sova för ibland får jag inte så mycket luft och det känns trångt i halsen. Idag på morgonen kändes det svullet och man kunde se på halsen att den var större på andra sidan, vilket man inte kunnat se innan. Men snart kommer pappa och hälsar på och tittar på mig. Troligtvis är det inget farligt, är glad att jag inte behövde stanna längre på sjukhuset och att jag nu får äta som vanligt. Det känns bra. Men igår natt var inte rolig. 4 undersökningar med slangar genom näsan och röstprov. Bedövad mun och tunga och en blåsvart hals. Aja, sånt händer och det är på bättringsvägen.

Mamma muntrade upp mig när jag blev utskriven från sjukhuset med en shoppingdag i Lund. Fyndade som bara den på en outlet butik. Köpte vita jeans från pavement som från början kostade 1099 kr, jag fick de för hundra kronor. En lila tunika från S´NOB för 499 kr som jag köpte för 150 kr. Ett par silvriga/Vita converse som från början kostade 899 kr fick jag för 145 kr. Ett halsband och armband för 19 kr st på Gina Tricot och en randig tröja för 149 kr! Mamma och jag delade på allt  och jag är glad för mina nya fina plagg :) Idag klippte mamma mig, hon är också hemma och är sjukskriven. Det blev inte bra, men det växer ut. Det blev lugg och en mahognybrun färg som inte blev lika bra som förra gången. 

Snart ska jag även träffa Emma och Matilda en stund innan jag KANSKE åker tillbaka till Lund. Jag vet inte om jag orkar än, det skulle varit 60-tals fest ikväll men jag vet inte om det är så smart om jag går. Vi får se. Jag packar och om jag känner för att åka så gör jag det. 

Lite bilder från mammas dator som jag hittade: 

  
Min kära storebror David och hans dotter Jessica. David var jätte hjälpsam och stannade med mig på akuten innan mamma kom och gjorde mig sällskap.



Nyår 07-08 Mina små troll i Kristianstad! Augusta, jag, Emma, Amina <3



Jag och min gamla nini som jag inte har kvar <3 Ludde



Jag och mina gamla danselever som uppträdde på Dansens dag i kristianstad =)

 

Jag och Joao efter summerdrop 2008



Vackra Lin och jag !



Emma, Jag + grymma salah!



Jessica, min bror david, jag och christoffer <3



En riktigt gammal bild! Jag och Alicia :)



ÄLSKLING
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0