Nu är det över

    2009-10-22 / 23:24:12 Publicerat i Dans - Koreografi  
Jag kan knappt förstå att det är över. Allt som vi jobbat för i flera månader var över på 4.30 minuter igår. Men det var värt det, för det var så himla roligt! Mest nervös var jag mest precis innan vi skulle upp på scenen. Men jag och Jennifer stod och peppade varandra i byxorna. Blev ändå torr i halsen och min tå krampade under dansen. Men jag körde på ändå. Nervositeten släppte när allt var igång och publiken var världsbäst! Klappade och visslade och jublade, vilken känsla :O 

 I våras började jag tänka på koreografitävlingen, då hade jag redan grundidén. I somras kom spegeltankarna och hur allt skulle hänga ihop. När temat sen blev avslöjat (Deja vú) var det en ren slump att det passade med min idé. I början av september började jag koreografera och strax efter det började jag jobba med Daniel och Ronja och sedan Emma och Michelle.

Mitt bidrag i år hette "Två viljor, ett jag" Jag ville visa hur man kan dras mellan två viljor innan man tillslut tar ett beslut. Till det använde jag mig utav en spegel och två personer på varsin sida (Ronja och Emma) De gjorde allt precis likadant för att visa att de var spegelbilder. Det som skiljde de åt var att en av de skakade på huvudet och en av de nickade. I dansen tar man del av ett problem, prostitution och får se deras miljö (jag och michelle: kollegor) Daniel utnyttjar Emma och sedan Ronja och de båda ser sig själva genom spegeln utsättas för samma misstag om och om igen. Det är en ständig deja vú som försöker få kvinnan att göra rätt beslut. Att stå emot mannen med pengar och makt.

Koreografin blev uppskattad och folk kom fram till mig efteråt och gav mig underbara kommentarer. Kan inte fatta att jag nådde ut till er så pass mycket och att nni berördes <3 Tack för era kommentarer, jag uppskattar det djupt. Jag har haft en jätterolig tid med gruppen och det har varit kul att jobba fram något sånt här. Allt från koreografi till formationer, kläder, rekvisita och ljus. En kul men ganska stressig process. Så därför är det skönt att nu kunna slappna av med en veckas lov. Men jag hade världens roligaste igår, ALLA bidrag i år var grymma, pausunderhållningen var super och jennifer som ledde hela kvällen var superkul! Tack för detta årets jätteroliga koreografitävling <3

                           
 
   
Kommentarer
Postat av: Louisan

FINA bilder Sarah!



Fick du någon på mig kanske? höhö.. ^^

Förresten så har jag ditt nummer filmat, om du vill ha det :)

2009-10-24 @ 16:10:51
URL: http://louiseec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0