Regndans

    2010-08-17 / 23:33:34 Publicerat i Dans - Uppvisning  
Jag och Else-Lotte skulle egentligen cyklat till Vitabergsparken men det regnade så mycket så vi tog bussen istället. Känner mig verkligen som en turist i Sthlm men jag trivs här. Så jag kanske slutar upp här i framtiden. Här har jag ju familj, släkt och kompisar så det skulle vara skoj att bo här, finns utbildningar också som jag skulle vara intresserad av att gå. Vi får se vad som händer, ska inte tänka allt för mycket på framtiden nu =)

 I vilket fall som helst så tog vi bussen till parken och utomhusscenen, det regnade fortfarande när vi kom dit så det var inte säkert att de skulle kunna genomföra föreställningen. Man fattade ju hur svårt det måste vara att dansa på vått underlag så det var förståeligt, men som tur var slutade det regna under en halvtimme och de lyckades visa en snutt ur koreografin ändå. 

Den var bra! Jag tyckte om den, väldigt abstrakt men mycket dans är ju det, det är sällan allt är solklart framför en. Mycket är ju lämnat till att man ska fundera över sin tolkning själv. Dansen var inte så mycket ut till publiken utan de dansade mycket i sig själva, vet inte hur jag ska kunna förklara det bättre. Men jag tolkade koreografin som en längtan eller strävan hos dem själva som man fick ta del av. Synd att vi inte fick se hela men det vi såg var bra och det var en mysig utflykt iallafall :)  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0