Det där med tvärtom

    2012-02-19 / 09:49:29 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
OBS! Bilden är tagen med en gnutta ironi.. Ja, det har gått snabbt att vänja sig vid allt som är upp och ner, omvänt och tvärtom men lite roligt var det allt i början när man gick lugnt och sansat på fel sida av gatan och efter lite för lång tid upptäckte att folk stirrade irriterat. Ni vet när man går på stan och helt plötsligt hamnar i en smal passage med en människa mittemot. Man väntar några sekunder på att den andra ska gå åt ett håll och när man inser att den inte gör det har personen också insett samma sak och båda tar ett steg till sidan och så är man där igen. Vem ska gå nu? Så håller man på sådär ett tag och till slut bryter någon tystnaden stannar till, vinkar med handen och säger "varsågod, efter dig". Hehe. Ungefär sådär var det i början. Men nu går det undan. Bältena är på "fel" håll och de gånger jag har åkt bil har jag försökt sätta mig i förarsätet, "Oops, sorry, In Sweden I would sit here" Klara var nära på att gå på en rulltrappa med riktning ner när vi skulle upp och alla går på händer. Okej det sista är inte sant, men lite kul skulle det vara. Imorgon början Orientation week, lite nervöst men det börjar lugnt, kommer bli riktigt kul! Morgondagen: 1:00pm-4:00pm International Student Information Session (ISIS) - Main Session 4:00pm-5:00pm International Students Social Event
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0