it´s raining pen

    2012-02-24 / 08:03:20 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
Lång fixdag! Jag åkte in till campus i stan för att skriva CV, skriva på något papper om att få vara med i en klass som jag inte får plats i men som jag ska läsa och gå till Performing Arts Centre där jag lämnade in mitt CV. De söker just nu hjälp med städning och kök, jaaaa säger jag! Att få jobba där skulle varit bäst och jag knyter förhoppningsvis kontakter och kanske kan få jobb som något annat än städerska längre fram. Tänkte att jag skulle gå dit och ge ett jättebra första intryck men det ösregnade och jag såg ut som en genomblöt trasa och när jag kom dit hade jag svårt att förstå vad han sa och jag verkade nog rätt dum. "Do you need a pen?" (ööh, jag tänker. behöver vad, vad sa han)  5 sekunder senare, "Sorry, what did you say?" "P.E.N, PEN?!!?? Do you need one?" "oh oh sorry no I´ve got one.... right here...(BIG SMILE)"
Efter mitt besök där tog jag bussen till The Valley och hämtade upp mitt bankkort, betalade hyran och nu är jag hemma för mat. Ikväll är det Toga-fest i stan, Guinnes rekordbok på plats för att dokumentera händelsen av flest personer som har på sig togas samtidigt. Jag kan inte gå, men kommer säkert få en trevlig kväll. Ska träffa lite kompisar på Birdees.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0