Uppdatering från Australien

    2012-02-11 / 13:12:18 Publicerat i Min vardag - Allmänt  
Dagarna innan jag åkte var mindre kul, vill inte direkt tänka så mycket i nuläget. Men alla känslor är ändå på ett bra sätt, som jag och Seb sa :)
30 timmar senare är vi framme i Brisbane! WOW WOW WOW, sååå häftigt :D vilken upplevelse! Flygresorna gick förvånansvärt bra med tanke på min flygrädsla. Smidigt och enkelt och tiden mellan flygen var också helt ok! Förutom när jag blev stoppad av security som tyckte det skulle vara kul att skämta om att jag hade smugglat något i mina skor... "We have to take your shoes, take them off and give them to us" Jag visste inte om jag skulle skratta eller vara dödsseriös, det resulterade i panik mest "WHATS UP WITH MY SHOES?, ARE MY SHOES FINE?, SHOES?" Sen förstod jag att de drev med mig. Vi flög Köpenhamn - Frankfurt - Abu Dabhi - Singapore - BRISBANE! En man väntade på QUT elever och körde oss till våra boenden.
Kan inte förstå att jag är här ännu och det är svårt att sätta ord på detta och beskriva hur det känns. Jag tror att allt måste sjunka in först innan jag babblar på för mycket för just nu är det orosmoment som flyger runt i huvudet, kanske lite för mycket. Jag bara hoppas att allt kommer kännas bra. Den lilla uppfattningen jag har lyckats skapa om det här är att det verkar så stort, coolt, trevligt och som alla säger, jag kan inget annat än att hålla med - folk är sååå snälla, hjälpsamma, tar kontakt och vill lära känna nytt folk. Det är svårt att hitta i röran men en bra känsla finns där definitivt :D
Vi har inte direkt sett staden ännu, vi ska på upptäcktsfärd imorgon (vi = jag och klara som jag lärt känna genom study abroad) och lära oss mer om denna stan och först och främst se! Vi bor i Fortitude Valley för tillfället, alldeles intill China Town. Det vi har gjort är att fixa kontantkort till mobilen, vodafone fick det bli. Vi letade också efter någonstans man kan köpa handduk, vilket jag inte hade... Ca 300 kr för en handduk... Jag väntar med det tills vi kommer till något billigare :P Vi gick in på rummet och fixade lite. Vi hann också doppa oss i poolen! Detta är ett härligt hostel med trevliga människor, sover i ett rum med 8 sängar, 7 tjejer och 87 kackerlackor. De andra är vana och viftar bort de, jag ville döda den och kände mig inte precis allmänbildad när jag fick reda på att om man dödar de kommer det bara fler. Så de kryper runt här, bara att vänja sig ;) Det har åskat ett bra tag nu, vilket jag också är rätt skraj för.. Det är vanligt så här års och samma där, bara att vänja sig :)
Blivit medlem på Gumtree nu, boendesajt. Har fått 5 mail och sms och ett samtal om boende. Jag svarade och vi pratade ihop oss lite om ett potentiellt boende, ska dit och kolla nu i dagarna! Hur bra som helst. Det är sjukt att man verkligen bygger upp ett helt nytt liv här nu. Men om jag tänker så blir det lätt för mycket, ett steg i taget är viktigt att tänka nu. Nu ska vi invänta att åskan lägger sig och sedan försöka hitta någonstans att äta. Lägga sig vill jag göra snart, man är trött efter resan och lite tidskillnad gör att man blir lite yr.
PUSS FRÅN BRISBANE
Kommentarer
Postat av: Lena Wiklund

Härligt Sarah! Skönt du är framme. Du vet väl om att kackerlackorna trivs i datorn. Min Johanna kom hem med flera stycken till Sverige som hade bosatt sig i laptoppen. Vi fick sanera m klisterfällor. Du har nog inte sett de stora spindlarna ännu... Kram o puss

2012-02-11 @ 17:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0