.

    2012-03-06 / 12:49:38 Publicerat i Min Vardag - Skola  
Jag trivs bättre och bättre för varje dag. Jag fattar inte hur jag klarade av oron innan jag åkte, hade ju ingen aning om var jag skulle komma mer än vad jag läst på internet och hört av andra. Jag känner mig sååå lättad över att jag trivs och att skolan är bra. Jag kunde inte ha hamnat på ett bättre ställe och känner mig stolt över att jag vågade. Men jag har en del oro kring om alla mina val av ämnen denna termin är rätt, jag läser nu production managment for film, tv, new media och vet inte om det är något jag kommer sluta upp med att göra. Dock vill jag bredda mina kunskaper kring produktion av alla slag och detta är bra info för mig som jag kan ha nytta av i all slags produktion. Om jag inte vill fortsätta med det nästa termin kan jag bara byta och kanske hoppa tillbaka till dansen om det är så att jag lyckas byta ut de teoretiska ämnena till de praktiska, som jag inte lyckades ordna denna terminen. Allt gick väldigt snabbt och jag var tvungen att bestämma mig fort, att byta ut något nu är för sent men till nästa termin har jag tid att omformatera utbildningen om jag skulle vilja det. Så jag ska bara försöka finna mig i att acceptera vad jag gör nu och se det som en prova på termin för att nästa termin förhoppningsvis ha fått en klarare bild av vilken inriktning jag ska ta. Jag ska läsa 24 ämnen sammanlagt, 4 denna termin, och det är endast 1 än så länge jag är orolig över så jag vet att jag överanalyserar och inte behöver tro att jag har snörat in mig i en karriär inom det redan. Dock skrämde en elev upp mig idag om produktions ämnet. Jag missade förra veckans föreläsning eftersom att jag gick på anatomiklassen. Hon sa att hälften av eleverna lämnade rummet efter många varningar från läraren kring vilken tuff branch detta var, att många tröttnar, tycker det är tråkigt och att det är svårt. Fick även ett mail från läraren att alla måste vara säkra på att de vill producera för tv om de går detta ämnet, vilket jag inte kan stå för till 100 % när jag inte ens har provat det. Jag kom hit öppensinnad för olika kurser inom det kreativa området och vill gärna prova på olika grejer. Jag gör mitt bästa denna terminen och ser vart det leder med detta ämnet, gillar jag det så fortsätter jag, annars finns det andra alternativ.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0