karolina, connsi och p

    2012-03-08 / 06:31:15 Publicerat i Min Vardag - Vänner och Familj  
Igår var det Karolinas sista kväll här, för denna gången, jag vet att hon kommer tillbaka. Dels för att hon har grejer hos mig och så vill vi ju ses igen såklart. Vi lyxade till det riktigt ordentligt med biff, hemmagjorda klyftpotatisar med vitlök, gurka, skinka, hemmagjord sås och vin! Efterrätt blev min mumsiga kladdkaka som vi failade att göra iförsig.. Men med lite nutella på blev den god, höhö. Det var det bästa jag har ätit på tre veckor här, slarva med maten är inte bra, första veckan innan jag hade skaffat boende åt vi bara skräpmat på Red Rooster och Mcdonalds och andra veckan åt jag endast nudlar och pasta. Nu blir det ändring på matvanor, om det är något jag ska slösa pengar på här så är det bra mat. Efteråt gick vi till en folktom bar men kul hade vi ändå, vidare till en kompis. Veckan med Karolinisen har varit mys och kul, vi har haft det bra!
Sent inatt, trött och sliten in på morgontimmen fick jag skypa med bästa P och Connie igår och det var nog första gången jag verkligen känt att jag ville vara hemma. Det har funnits tillfällen då jag har fått ta beslut på egen hand kring boende eller studier, pengar och andra "vuxengrejer" då jag bara har önskat att mina föräldrar varit där för att kunna tala om för mig vad som är bäst. Det har varit stunder jag bara önskat att kärleken skulle vara här med mig. Men jag har inte haft längtan på det sättet att jag viljat vara på plats hemma igen. Så mycket nytt händer här hela tiden och man önskar att vännerna och familjen var här med mig för att uppleva det tillsammans med mig, jag har trivts bra här och vill vara här. Men igår tänkte jag på alla de många stunder då vi bara satt i våra mjukiskläder hela dagarna och inte gjorde någonting, sov bort dagarna och åt skräpmat, tittade på vänner, bara satt i köket och pratade om allt och ingenting. Sånt där var mysigt hemma men väldigt vardagligt och inget spännande. Igår ville jag sååå gärna sitta med dem, snacka skit i köket och äta popcorn och dricka cola och mest av allt ge de en kram. Puss och Kram, ni är bäst och massvis av kärlek till er! Mina underbara vänner, ni finns alltid nära och skype-dejt i köket är inte så dumt, då är man ju nästan där. Nästa gång köper jag popcorn, ni får ha colan :)
Kommentarer
Postat av: Mira Granholm

Så helt otroligt att läsa Dina målande inlägg om livet, vardagarna och känslorna Du får ta hand om "down there" Ja man kan sakna sina vänner och familj många gånger under resans gång mot ett eget vuxenliv men det stärker. Stärker självförtroendet och förmågan att klara ett steg i taget. Du vet dock att Skype får gärna användas till att rådfråga familj om saker som är viktiga att få diskutera. Vi finns för varandra och det är härligt! Känns det jätte tråkigt utan väner och familj nu så kommer vi så småningom - var så säker! Även jag saknar det "okända" i sängen meg mys-pys och andra stunder då vi hade kul på sofflocket.

2012-03-08 @ 13:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0