Delad glädje är dubbel glädje, Delad sorg är hälften sorg.

    2009-05-11 / 11:50:22 Publicerat i Min vardag -Tänkvärt  
Sitter hemma och tittar på "Efter tio" på fyran där Caroline af Ugglas  är på besök. Det är mycket åsikter om just henne. Att hennes låtar är knäppa, att hon själv är knäpp och ful. Folk stör sig på hennes uttryck och visst har hon ett anorlunda uttryck på scen men et är precis just det jag tycker om, hon har sin egen stil och hon är unik. Hon är egen. Först tyckte jag att hennes låt i melodifestivalen var tråkig men efter att ha lyssnat på den några gånger ändrade jag åsikt. Jag trodde att den inte skulle gå hem i Eurovision, att det inte var en sådan låt. Men det vet man ju inte. Jag kollade runt lite om henne och lyssnade på hennes andra låtar och de är väldigt coola tycker jag. Nu är hon gäst i "Efter tio" och berättar om sin livshistoria och hur hon väver in den i sin musik.

Hon har lidit av depression, ångestattacker, panikattacker och beroende av antideppressiv medicin i 8 år. Hon säger att hon är stolt över den tiden av hennes liv. Att man inte borde skämmas över en depression. Caroline tycker att en sådan period mer är en fas av utveckling av en själv än en skada av ens liv. Man ska inte känna skuld över sitt tillstånd. Hon säger att det är en resa av insikt i sig själv. Man kommer närmare sig själv och andra och man blir mer ödmjuk och sympatisk med andra. Hon har efter denna tid släppt en platta som heter Mrs. Boring just för att man faktsikt måste ta tag i sig själv, sluta dricka, sova minst 8 timmar, ta hand om sin kropp. Jag tycker verkligen hon är en stark människa som har gått igenom så mycket och hittat sitt eget sätt att hantera det och uttrycka sig. Hon värdesätter sina grejer och sitt liv varje dag och är glad över det hon har, fvilket ofta kan vara svårt att göra. Men om man uppskattar sitt liv är det lättare att leva upp till det.

Man blev glad över att se att folk vågar prata om det, vågar öppna upp sig och vara ärliga. Förhoppningsvis hjälpte det många som tittade på programmet att inse och våga ta tag i problemet. "Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är hälften sorg"

Om ni är intresserade av detta ämnet och är intresserade av att höra vad Caroline af Ugglas har att säga om det kan ni gå in på: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.895467&renderingdepartment=2.4032


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker också om Ugglas just för den sakens skull. Men alla klagar så hemskt när man säger att hon är bra :p Jag såg förresten att du hade länkat min blogg! TACK vad snällt (: Jag ska länka din så fort jag kommer på hur man gör.

Du får krya på dig, det är tomt i skolan utan dig!<3

2009-05-11 @ 21:11:57
Postat av: Emma

Hej! Tack för kommentaren, älskar din bloggdesign!Vad dansar du för något? (:

2009-05-12 @ 00:14:29
URL: http://emni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0