Gambia

    2010-08-11 / 14:59:24 Publicerat i Min vardag -Tänkvärt  
Mamma kom för ett tag sen hem från Indien där hon hade jobbat med ett projekt för att ge skolbarn tillgång till rent vatten. När hon berättade om upplevelsen kände jag ett sug efter att få göra något liknande. Att hjälpa människor är något av det finaste man kan göra. Så nu är det dags att börja tredje året på gymnasiet och projektarbete börjar bli aktuellt. Tanken var att jag skulle göra en dansfotobok eller utställning med dikter och bilder. Jag hade redan börjat som smått med bilder till detta men när daniel berättade om hans plan för projektarbete kände jag att jag mer än gärna ville göra det istället. Det han hade tänkt sig skulle ge så mycket till både honom och andra och jag ville göra projektet med honom.

Han hade tänkt sig att åka till Gambia och undervisa dans för barn. Nu, någon månad senare ska jag och mamma alldeles strax åka ner till Kivik för att träffa Daniel och hans mamma, diskutera resan och förhoppningsvis snart köpa biljett till jullovet. Vi har mycket att planera och förbereda. Mycket är fortfarande rörigt men vi vet att vi vill och kommer genomföra detta. Vi måste kontakta skolor, dokumentera, planera vårt dansprogram och mycket mer. Jag skrev ett mail till Gambiagrupperna igår och frågade om de var intresserade av att bidra eller samarbeta med projektet och jag fick svar idag. De ville gärna hjälpa till med kontakter och skolor och det känns superkul!

Kommer skriva en hel del om detta projektet i bloggen :) Känns bra att göra detta. De kanske har en massa att lära oss om Afrikansk dans! Nu ska jag vidare till Kivik, CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0