Borta bra men hemma bäst?

    2012-02-18 / 04:21:20 Publicerat i Min vardag -Tänkvärt  
Fast vilket är nu hemma och vilket är borta? Jag hoppas att detta inte kommer att se ut som ett depp-inlägg. Jag kommer skriva hur jag känner och det är ganska upp och ner för tillfället, vilket jag räknade med när man flyttar och gör något sånt här, så missförstå mig inte ;) Det är fortfarande knäppt att se detta som mitt hem men det är ju det, tar nog ett tag till innan jag kan känna mig helt bekväm här men jag hoppas att jag kommer stortrivas! Jag har ordnat med ett boende nu, jag tackade ja väldigt snabbt eftersom det var det billigaste boendet jag hade stött på dittills och jag är glad att det gick så snabbt. Men kommer försöka hitta något annat under tiden jag är här. Det är ett hus som ligger i området Kelvin Grove, där mitt campus är. Så bara 10 min till skolan gångväg! Huset är gulligt och det är fullt av IKEA möbler! Mitt rum är mysigt och stort med vita träväggar (ursäktar att jag är så seg på bilder, ikväll och imorgon kommer jag att ladda upp!) Down side är att folket jag bor med inte tar hand om stället alls, det första jag gjorde när jag kom hit var att rusta upp och städa. Jag bor med 4 män som är runt 30 -40 som är här för sina masters degrees. En tjej är i min ålder som kommer från Tyskland och är här för att jobba och vi kommer bra överens. Det var skumt att sova här inatt, hela veckan har jag ju umgåtts med folk och aldrig varit själv. Nu kom plötsligt alla tankar som jag inte riktigt hunnit reflektera över mitt i allt fix. Jag kommer säkert kunna snart men jag har svårt för att se detta som en positiv upplevelse just nu och det blir mer en tuff utmaning. Hur ekonomin, jobb och plugg ska gå ihop är en fråga och saknad är något som är lätt att påverkas av i nuläget. Jag ser fram emot måndag då Orientation week börjar, alla frågor kring om jag kommer trivas med skolan blir besvarade då och jag kommer att få träffa massor av nytt folk! Veckan efter det sätter studierna igång, så fort jag har fått mitt schema så ska jag även börja söka halvtidsjobb! Jag försöker lugna mina nerver och se det som att jag helt bestämt pluggar denna terminen men kanske inte alla år. Om det är så att jag är här 1 eller 2 terminer och sen inte studerar vidare så är inte det något problem. Då har jag läst ett antal kurser och det blir som ett study abroad program. De flesta åker hit för att plugga 1 eller 2 terminer, antingen tillgodoräknas kurserna i en utbildning i Sverige senare eller så är det i vilket fall som helst en riktigt bra erfarenhet. med detta menar jag alltså att jag inte är bestämd över att stanna för en hel bachelor degree på tre år. Men jag har turen att kunna bestämma mig för att göra det efter terminens gång. Nu är det väldigt öppet för mig, det kan bli en bachelor eller så blir det fristående kurser. Det känns helt okej och det underlättar att det finns olika möjligheter. Nu har jag ju inte ens börjat plugga så det är för tidigt att bestämma något men dörrarna står öppna för mig och det finns flera vägar för mig att gå. Bild från South Bank, Jag och Klara ska dit idag med, förmodligen imorgon också. Än så länge mitt favoritställe i denna stan! Helt annan känsla än inne i CBD men ändå så nära myllret.
Kommentarer
Postat av: Lena

Det är så härligt när du bara skriver urr dig alla tankar du har i huvudet på det som känns bra och det som är svårt att ta in. Du minns vad jag sa om hemlängtan första tiden och hur du med alla säkerhet kommer att känna om någon månad eller så...

Du är saknad här också. Min GOSEKRAMFia

2012-02-20 @ 14:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0