Mitt 2011

    2012-01-03 / 03:09:35 Publicerat i Min vardag -Tänkvärt  
Om jag ska summera 2011 har det varit en berg och dalbana. Det positiva har dock vägt tyngre än det negativa och jag har i det stora hela haft ett händelserikt år med otroligt många fina och positiva upplevelser!
Mitt tvåtusenelva
JANUARI - upplevelser, erfarenheter, lycka
Slutet på 2010 var inte det bästa för mig och jag var väldigt hoppfull inför 2011 och hade mycket att se fram emot.
Det nya året invigdes i Kivik med kära vänner och bara tre dagar senare åkte jag och Daniel på ett av våra livs största äventyr, projektresa i Gambia där vi undervisade barn i dans. (Gamla inlägg från detta kan läsas HÄR) Går knappt att beskriva hur mycket intryck och upplevelser vi fick vara med om på bara två veckor. Det bästa jag har gjort! Är stolt, glad och tacksam över denna upplevelsen.

FEBRUARI - kärlek, energi, plugg
Var en bra månad! Många myskvällar, roliga fester och utekvällar, träffade mycket folk och tog vara på mina dagar. Resan gav mig mycket energi och jag satsade mycket på både plugg, vimmelfoto och umgås med vänner och familj. Alla hjärtans dag spenderades med några singelvänner i äkta girl-power feeling men fick snart upp ögonen för en mycket speciell person.

MARS - Hoppfull, orolig
Tankar om framtiden sattes igång, vår slutproduktion remember tog plats, Umgicks intensivt med kära vänner, väldigt trött på dansen i skolan, satsade på teori, hade väldigt mycket problem med min rygg som tyngde mig, fick genomgå en hel del läkarbesök och ett smärtsamt ingrepp som tyngde ner mig och stressade upp mig. jobbintervju och cv-fix, fyllde 19 och fick studentmössan lagom till dagen! Kärlek växte.
APRIL - glädje, vila
Superb början på april med födelsedagsfest tillsammans med Anna, härlig kväll att tänka tillbaka på. Jag piercade tungan som jag fick i födelsedagspresent av vänner och levde på isglass och soppa ett tag, spenderade mycket tid med nära och kära - grillfester , fikastunder och en mysig helg i sommarstugan, såg Dalai Lama i Lund! Firade en mysig påsk i Stockholm med släkt och fick tid att vila upp mig under lovet.
MAJ - Kärlek, stress, lycka
Månaden då det blev han och jag, då vi utvecklade vår vänskap till kärlek och då jag inte brydde mig om konsekvenser utan vågade ta steget, och det slutade inte i katastrof som jag hade trott. Nykär och lycklig. Jag återupptog fotograferandet och jag drömde om min framtid. Dansen kändes överlag jobbigare och jag gjorde vad jag kände mig tvungen till och fortsatte satsa på teorin. Var ordentligt stressad ett tag över allt som skulle göras. Men tiden i skolan tog jag vara på iallafall, en månad kvar till studenten kändes ut i fingertopparna. Det var bal och jag gick med min bästa vän Daniel som planerat sen länge, underbart att få gå med honom som jag delat så mycket med under dessa tre år. Jag och Jessika höll ett halvseriöst tal, vi åt god middag och dansade hela natten lång och min söndriga klänning är bevis. Underbart minne.

JUNI - studentlycka, festligheter, uppskattning
Wow, denna månad var fylld av festligheter. Träffade vänner jag inte träffat på länge, femkamp, skattjakt, turer till stranden, härlig midsommar och inte minst studenten. Min syster kom och överraskade mig under sommarshowen och var med mig på min student och det uppskattade jag enormt, min farbror och faster kom från stockholm och vi hade middag på dagen med familjen. Firade ännu mer med fest några dagar senare med nära och kära i sommarstugan och hade det grymt trevligt. Att ta studenten var fantastiskt, hela dagen var vi alla uppe i varv, att gå upp kl 06.00 var inte alls jobbigt och man kunde inte få en bättre start på dagen än champangefrukost i botaniska. Vi vandrade genom stan och skrek och sjöng tills vi var hesa, vi hade mysig lärarlunch och en sentimental avslutning på scen med och utan publik. Vårt flak var bäst och alla var på topp, middag med familjen och sedan vidare till Ina och Daniel för att avsluta i Malmö på efterfest. Helt fantastiskt, overkligt att tänka tillbaka på. Jag kände mig rätt tom efter studenten och framtiden låg som en dimmig slöja framför mina ögon. Min rygg var ett ständigt orosmoment och jag var osäker på om mitt beslut att stanna i Kristianstad till hösten var det bästa beslutet. Jag kände hunger efter att åka iväg, jag ville utomlands, jag ville utmana mig själv och jag hade bråttom. Just då förstod jag inte vad lugn var och jag hade svårt för att låta tiden leda mig till rätt väg.

JULI - Rastlöshet, beslutsånget
En sommar utan så mycket jobb, lite vimmelfotografering när det behövdes under vissa helger och kristianstadsdagarna. Oroade mig mycket över framtiden och försökte lista ut vad jag skulle göra med Australien, och hur, och när, och om jag vågade. Jag sade upp mitt rum i lägenheten i Lund och tömde den, flyttlådor tillbaka till min hemstad Kristianstad och motivationen låg inte på topp. Min rastlösa själ fick nog av det mesta just då och bokade en biljett till underbara Grekland precis i rättan tid eftersom jag var i stort behov av att komma iväg ett tag. Två veckor in i augusti månad spenderade jag i Kos med sol, upplevelser, utflykter, bad, fest, besök i Turkiet, härligt folk och paus från vardagen.
AUGUSTI Förvirrad, stolt, glad, ledsen
Resan till Grekland gjorde att min sommar kändes som en sommar och därefter fortsatte kalaset och min kusin gifte sig. Festligheter på både gott och ont när nästa var avskedsfest för mina vänner Daniel och Ina. Mina närmaste och bästa vänner skulle ut på äventyr, England och Tanzania. Det gjorde mig så fruktansvärt glad och stolt, samtidigt ville jag kidnappa de så att de aldrig skulle åka och bara stanna med mig. Mycket skratt, mycket tårar. Först nu började jag inse att verkligheten inte bara smög sig närmare utan att jag faktiskt stod mitt i den, omringad av den. Jag och mina vänner vill så mycket och vi har alltid haft drömmar, liknande drömmar men ändå så olika på olika håll i världen. Nu var det snart dags för två av mina vänner att förverkliga de.
SEPTEMBER Ny vardag, jobb, planering
Min nya vardag tog plats, mina närmaste vänner befann sig på olika håll i världen och jag hade fått min plats. Jag började jobba på musikskolan och kulturhuset barbacka med dans varje dag. Trivdes direkt som fisken i vattnet. Jag hade turen att få ett underbart jobb men roliga uppgifter och ansvarsområden, planerade föreställning, var med när Barbackas danskompani startades och gjorde massor av kul med dem, jag började koreografera och lära ut till musikalgrupperna Flash och stars som ska sätta upp "Footloose" och "coffehouse by cats" nästa termin, började undervisa i barndans, jazz, modern och street och fick hålla i streetklass på c4-gymnasiet. Jag planerade en hel del inför framtiden och jobbade mycket med ansökning till Griffith university.
OKTOBER Funderingar
Jag fick mitt antagningsbesked från Griffith university och kom in på fotolinjen. Överlycklig och förvirrad, med blandade känslor jobbade jag på här hemma och försökte lista ut vad mitt nästa steg skulle bli. Jag lade ner mycket tid på att planera inför danskompaniets föreställning. Hade det lite jobbigt med min hälsa ett tag men blev bra hyffsat snabbt som tur var :) Spenderade de flesta av helgerna i Lund!
NOVEMBER - Äntligen
Ansökte även till Creative industries på Queensland University of Technology och blev antagen! Tackade ja direkt och började organisera upp allt som ska göras, mådde bra och saker och ting började falla på plats! Mycket jobb med kompaniet, vi gjorde massa kul, workshops och besök på skånes dansteater.
DECEMBER- Händelserikt, mysigt
Jobbet gick toppen och jag hade så kul. Vi hade premiär av vår föreställning Vintervitt, jag var i Lund en hel del och jag träffade vänner jag inte gjort på länge. Jag åkte upp till min pojkvän för att överraska honom på julen och vi hade en mysig vecka innan vi kom ner igen för att fira nyår med härliga människor!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0